חדשות בארץ

הרשות לאיסור הלבנת הון: ארגוני טרור מנצלים עמותות למימון פעילויות

חשבון של עמותה, שקידמה בישראל סיוע הומניטרי עבור פליטים מסוריה, שימש צינור להעברת כספים לגורמי טרור. חברת אשראי זיהתה עשרות עסקאות של העברת כספים לעמותה בחו"ל, שהוכרזה על ידי משרד הביטחון כמעורבת בטרור

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים פרסמה היום (רביעי) סקירה, העוסקת בניצול המערכת הפיננסית למימון טרור באמצעות באמצעות עמותות וארגונים ללא כוונת רווח.

כידוע, בישראל פועלות עמותות רבות כדי לקדם יעדים בתחומים של חברה, חינוך, דת, סיוע הומניטרי ועוד. ברשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ציינו כי בשנתיים האחרונות חל גידול משמעותי בפניות של ארגוני טרור סמויים, למשל תוך התחזות לעמותות ישראליות המבקשות סיוע.

דרכי הפעילות המרכזיים שזיהתה הרשות לניצול או שימוש בעמותות למימון טרור כוללות: ניתוב כספים המופקדים בחשבונות העמותה במישרין או בעקיפין לארגון טרור, גיוס כספים לטובת ארגון הטרור, אספקת תמיכה לוגיסטית וסיוע ועידוד גיוס פעילי טרור או תמיכה בארגוני טרור, וניצול לרעה של יוזמות ופרויקטים המנוצלים לרעה לטובת מימון טרור (כגון משלוחים של סיוע הומניטרי המנותבים אל ארגוני טרור).

בחקירה שהתנהלה ברשות להלבנת הון התגלו שורת פרשיות, בהן עמותות שימשו למטרות מימון טרור. כך, למשל, נעשה שימוש בחשבון עמותה למתן סיוע הומניטרי עבור פליטים מסוריה (המוגדרת בישראל כמדינת אויב), לקבלת תרומות מגורמים פרטיים באופן תכוף ובסכומים גבוהים. מנגד, כספים רבים הועברו לחו"ל מדי חודש ללא יכולת להתחקות אחר יעדם הסופי, כולל העברות למוטבים שזוהו כארגוני צדקה ועמותות בחו"ל. החקירה העלתה כי אותם כספים הגיעו בסופו של דבר לידי ארגוני הטרור.

במקרה אחר, חברת אשראי זיהתה עשרות עסקאות בין-לאומיות של לקוח, שהעביר כספים לעמותה בחו"ל. שמה של העמותה דומה לזו של עמותה שהוכרזה על ידי משרד הביטחון כמי שחשודה בפעילות טרור.

הרשות להלבנת הון החליטה להפיץ מדריך בקרב יזמים, עמותות, עסקים וארגונים פיננסים, כדי להדריכם כיצד לזהות פעילות חריגה מהסוג הזה.  

ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, עו"ד עילית אוסטרוביץ'-לוי: "אין טרור ללא מימון. מימון טרור מאפשר לארגוני טרור לפעול בארץ וברחבי העולם, לפגוע ולאיים על חייהם של מדינות ועמים שוחרי שלום. כל ארגון זקוק למימון, ואיתור נתיבי הכספים שמאפשרים לארגוני הטרור להתנהל פיננסית וסיכולם, היא קריטית למאבק של מדינת ישראל בטרור. שימוש בעמותות למטרות טרור הוא בדיוק מסוג הפעולות שאנו נאבקים בהן, ניצול ציני של מטרות הומניטריות כמסווה למימון טרור".

תגיות:ארגון טרורהלבנת הון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה