חדשות בעולם

על רקע מלחמת האזרחים בהודו: בית הכנסת הוצת, ספרי התורה והסידורים נשרפו כליל

על רקע מלחמת האזרחים בהודו: יהודים המשתייכים לקהילת 'בני מנשה' חזרו אל הכפר שממנו הגיעו - ונחרדו לגלות את בית הכנסת כשהוא שרוף כליל, בשל הפרעות שהיו במקום בין שבט המייטי לשבת הקוקי. "הקהילה היהודית הוחרבה על ידי אויבינו. ספרי התורה והסידורים שלנו, הכל נשרף", אומר אחד מבני הקהילה

אא

על רקע מלחמת אזרחים קשה שמתחוללת במדינה, יהודים מקהילת 'בני מנשה' שהצליחו להימלט מהכפר סג'אל שבהודו לפני כשבועיים - חזרו לכפר ונחרדו לגלות כי בית הכנסת שלהם נשרף, על כל ספרי התורה והסידורים שבו. 

מי שאחראי על ההרס והחורבן במדינה הם שבט המייטי - שמורכב בעיקר מהינדים, ושבט הקוקי - שרובו מורכב מנוצרים אך בחלקם גם כ-5000 גרי צדק שמכונים 'בני המנשה'. 

שני אנשים שחזרו לכפר שלהם סיפרו ל'ישראל היום' את המראות המחרידים שהיו עדים להם במקום האהוב שבו התגוררו - בית הכנסת שעלה כולו בלהבות, ודבר לא נשאר ממנו. 

אהליאב האוקיף, אחד התושבים מהכפר סג'אל, סיפר כי שבט המייטי השתלט על הכפר, הרג אנשים והחריב את בית הכנסת. "הקהילה היהודית הוחרבה על ידי אובינו", אמר אהליאב. "מדובר במלחמת אזרחים של ממש. הבתים נשרפו וגם בית הכנסת נשרף יחד עם ספר התורה והסידורים שלנו".

לדברי אהליאב, אנשי שבט המייטי הפילו על הכפר את אימתם כשחדרו אליו כשהם חמושים. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראים חלק מבני המנשה כשהם שבים אל ההריסות ובכאב לב מרימים את מה שנשאר מספר התורה ומהסידורים. 

אולם בתוך כל העצב יש ניצוץ קטן של שמחה ואמונה, שאותם כנראה לא יצליחו בני שבט המייטי לשרוף: שניים מחברי הקהילה - אשחר שגר בישראל ונעמי שגרה במניפור, שנישאו השבוע, אומרים כי יש בהם "אמונה שהשמחה הגדולה ביותר שלנו תהיה בשלימותה כשפזורי ישראל יחזרו הביתה לירושלים".

תגיות:בית כנסתבני מנשההודו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה