חדשות בארץ

תקציב המדינה וחוק ההסדרים אושרו סופית בוועדת הכספים. יעלו להצבעה בשבוע הבא

התקציב שאושר לשנת 2023 עומד על 484 מיליארד שקלים, ולשנת 2024 על 514 מיליארד שקלים. אתמול אושרה בוועדה רפורמת קרן הארנונה. הרשויות יעבירו אל הקרן אחוזים מהכנסות הארנונה העסקית, והקרן תתגמל בניית יחידות דיור

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שלישי), לקריאה שניה ושלישית, את הצעת תקציב המדינה לשנתיים הבאות וכן את חוק ההסדרים הנלווה אליו. ההצבעה במליאה תיערך בשבוע הבא.

התקציב שאושר לשנת 2023 עומד על 484 מיליארד שקלים, ולשנת 2024 על 514 מיליארד שקלים.

בטרם אושרו ההצעות התקיים דיון, בסיומו הוחלט כי שתי רפורמות אותן הציעו נציגי האוצר יוסרו מחוק ההסדרים, האחת היא הדרישה להטיל חובת דיווח על מי שנהנים מפטור ממס על הכנסות משכר דירה וביטול ההצמדה למדד של הפטור.

הרפורמה השנייה שהוסרה היא הטלת מגבלות נוספות על שימוש במזומן, לטענת האוצר כדי להילחם בהלבנת הון. זאת על ידי הטלת איסור על החזקת מזומן מעל לסכום של 200 אלף שקלים, וחובת דיווח על החזקת מזומן מעל לסכום של 100 אלף שקלים. בסופו של יום הוחלט, כאמור, שלא לכלול את הרפורמות.

כזכור, אתמול אושרה בוועדת הכספים רפורמת קרן הארנונה. על פי מתווה החוק, יועברו מהרשויות המקומיות אל הקרן, החל מהשנה הבאה, כספי הגידול בהכנסות מארנונה עסקית, והקרן תתגמת בניית יחידות דיור. שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שקידם את החוק, ציין כי הקרן הוקמה על מנת לסייע לרשויות החלשות וכי הצעד יעזור בהגדלת היקפי הבנייה בישראל.

תגיות:תקציב המדינהועדת הכספים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה