חדשות יהדות

עוזר ראש האופוזיציה ברוסיה: התקרב ליהדות ושומר שבת - בזכות אשתו שהתגיירה 

כמה מכם מכירים את השם לאוניד וולקוב? בהיותו ידידו הקרוב ביותר ואיש סודו של ראש האופוזיציה לשעבר ברוסיה - הוא נחשב ל'שם דבר'. לאחרונה הוא חשף בראיון מרגש במיוחד כיצד אשתו הלא יהודייה השפיעה עליו לשמור שבת ולהתחזק, ואז התגיירה למענו. וכן - מה הייתה הפעם הראשונה והיחידה שבגללה נאלץ לחלל שבת?

אא

מה אומר לכם השם לאוניד וולקוב? אם זיהיתם בשנייה הראשונה ואם לאו, כדאי שתדעו כי ברוסיה הוא 'שם דבר' היות והוא נחשב לאיש סודו של ראש האופוזיציה לשעבר - אלכסיי נבלני. 

לאחרונה התראיין וולקוב (שהוא יהודי) לעיתונאית ממוצא רוסי בשם אירינה שיקמן, וחשף כי החל להתקרב ליהדותו - לשמור שבת, להתפלל ולהניח תפילין, ללמוד תורה ולקיים מצוות - בזכות אשתו. 

"תמיד הייתה לי זהות יהודית, אך הייתי בעבר מאוד חילוני ואתאיסט", סיפר בראיון על חיי העבר שלו. אלא שלפני כמה שנים החלה תפנית בחייו, כאשר אשתו הלא יהודייה החלה פתאום להתעניין ביהדות. 

זה קרה ממש ב'מקרה', בשנת 2015 - כאשר שאל את אשתו אם היא רוצה ללכת לבית כנסת במוסקבה, כדי 'לקנות סופגניות'. זה היה ערב ראש השנה היהודי, ובחג הזה נוהגים יהודי רוסיה לאכול אוכל מתוק. היא הסכימה, ושם למעשה, בהתקרבות אל 'יהודים אמיתיים' - החלה ההתקרבות של רעייתו אנה לתורה ולמצוות, ושלוש שנים לאחר מכן היא התגיירה בשבילו. 

"היא אימצה את היהדות ואת החיים היהודיים, והיה לה טוב עם זה", סיפר והוסיף כי לאט לאט דאגה אשתו אנה, בחוכמה וברגישות, למשוך אותו בחזרה אל אהבת היהדות - שממנה לא הייתה לו ברירה אלא לחזור בתשובה, ולהתחיל לשמור מצוות. 

"אנחנו שומרים על אורח חיים יהודי אורתודוקסי ונישאנו מחדש בטקס חתונה יהודי אורתודוקסי", סיפר. "מאז שקיבלתי על עצמי לחיות באורח חיים יהודי ולשמור שבת - נאלצתי לחלל שבת רק פעם אחת, וגם זה היה כדי להציל חיים".

תנחשו את החיים של מי? נכון מאוד: של ידידו הקרוב אלכסיי נבלני, שהורעל בשנת 2020 ונאלץ לטוס לגרמניה לטיפול מציל חיים. "התקשרתי לרבנים שלי ואמרתי שאני חושב שבמצבים האלה אני לא יכול לשמור שבת, בגלל מה שנחשב פיקוח נפש, הצלת חיי אדם".

אבל חוץ מהפעם האחת והיחידה הזו, וולקוב 'קנאי' לשמירת השבת שלו. כך למשל סיפר על שמירת השבת גם כאשר צריכים לטוס למקום אחר. "ההתנהגות שלך גורמת לך להבין מה ילדים רואים ויודעים, וצריך תמיד לדאוג לפני הזמן, שביום שישי אחר הצהריים - תוכל לטוס הביתה לאן שלא תהיה, ואז ביום ראשון תוכל לטוס שוב. ככה הילדים מבינים שלא משנה מה אבא או אמא עושים במהלך השבוע, בשבת אבא ואמא רק שלהם, בלי טלפונים סלולריים ואף אחד לא עסוק בשביל לשמוע אותם".

תגיות:עוזרנבלני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה