ל"ג בעומר

מתכוננים לל"ג בעומר: כך תדליקו מדורה בבטחה

אוספים קרשים בצורה בטוחה, בוחרים היטב את המיקום, דואגים למבוגר אחראי ונזהרים מסכנות: כך תימנעו מסכנות בהדלקת המדורה

  • ט"ז אייר התשפ"ג
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ל"ג בעומר מתקרב, וילדים ומבוגרים בכל רחבי הארץ מתכוננים להדלקת המדורות המסורתית. הדלקת אש בשטח פתוח עלולה להיות מסוכנת, ולכן על מנת לערוך את אירועי ל"ג בעומר בבטחה יש לשמור היטב על כללי הבטיחות. אספנו עבורכם את הכללים החשובים ביותר. אנא, שמרו עליהם. שמרו על חייכם ועל ביטחונכם.

  • אוספים קרשים למדורה? שימו לב שבקרשים שאתם אוספים לא תקועים מסמרים שעלולים לפצוע. בנוסף, כשמרימים קרשים מהאדמה חשוב לשים לב שאין מתחתם בעלי חיים ארסיים, שעלולים להתחבא בערימות של גרוטאות.
  • מכינים את המדורה: בחרו בשטח חשוף ופתוח, שאין בו עשבים או קוצים שעלולים להידלק, ובמקום שמרוחק מרחק סביר ממכוניות חונות ומבניינים. מרחיקים את המדורה גם מחוטי חשמל ומתח גבוה.
  • מי אחראי על המדורה? חשוב לוודא שיש אדם מבוגר שאחראי על כל מדורה של ילדים. האחראי יבצע את הדלקת המדורה עצמה, וגם ישגיח על הילדים עד לסיום הערב ויוודא שהמדורה כובתה כליל. במהלך ההדלקה, אין להוסיף קרשים אל תוך המדורה ללא השגחה של מבוגר אחראי.
  • נזהרים משריפות: ליד המדורה יש להכין מראש דליים מלאים במים למקרה הצורך. בנוסף, חשוב לתחום את שטח המדורה באבנים, כדי למנוע מצב של התקרבות יתרה אל האש.

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

  • מרחיקים חומרים דליקים מהמדורה. בשום פנים ואופן לא מקרבים אל האש מיכלים של דלק או גז, שעלולים להתלקח ולהתפוצץ, חלילה. כמובן, אין להתיז חומרי דלק על האש, מאותה סיבה. כמו כן אסור לזרוק אל האש מיכלי תרסיס שעלולים להתפוצץ, קליעים, חזיזים וכדומה. כמו כן, אין להכניס צמיגים אל המדורה. הצמיגים יוצרים עשן כבד מאד, שמזיק לריאות באופן משמעותי.
  • מה לובשים? להדלקת המדורה לובשים בגדים ארוכים המכסים את כל הגוף, כדי להגן על הגוף מפני גחלים וגיצים שיוצאים מן האש.
  • לאנשים חולים או מבוגרים מומלץ שלא להימצא בסמוך למדורה זמן רב, מחשש לשאיפת עשן.
  • מה עושים אם מתפשטת שריפה? בכל מקרה של התפשטות האש יש להזעיק מיד את כוחות כיבוי האש בחיוג מהיר 102. במקביל, יש לוודא שלרכב הכיבוי ישנה גישה לאזור ומקום פנוי לחניה.
  • מה עושים במקרה של כוויה? אם מישהו מהנוכחים נכווה מהאש, יש למהר ולשטוף את אזור הכוויה במי ברז. אם הכוויה חמורה מאד, או על שטח גדול, או בכל מקרה חירום אחר – יש להזעיק מיד עזרה רפואית בחיוג מהיר 101.
  • לאחר האירוע, יש לכבוד את המדורה, ולוודא שהכיבוי מוחלט, באמצעות שפיכת מים על שאריות האש, או שפיכת חול. אין להשליך גחלים לפחי אשפה, מחשש לדליקה מחודשת.

הכללים נערכו על פי הנחיות "איחוד הצלה".

תגיות:ונשמרתםל"ג בעומר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה