חדשות בארץ

נשלמות ההכנות להילולת הרשב"י: מבצע מירון יוצא לדרך בצל האסון לפני שנתיים

בכירי משרד התחבורה, המשטרה וכוחות ההצלה סיימו את סיורי ההיערכות במירון. הקו המנחה את הגורמים: להביא ולהחזיר את באי ההילולה לבתיהם בשלום

(צילום: דוד כהן / פלאש 90)(צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

המשטרה השלימה היום (רביעי) את היערכותה להילולת הרשב"י שתתקיים בל"ג בעומר בהר מירון. מאות שוטרים וכוחות משמר הגבול, לצד שוטרי משטרת התנועה הארצית, יתפרסו באתר ובדרכים המובילות אליו. החל ממחר (חמישי) יחולו שינויים בהסדרי התנועה, ולא תתאפשר הגעה בכלי רכב פרטיים. המשטרה הודיעה, כי בכל רגע נתון ישהו בל"ג בעומר בהר ובמתחם ההילולה כ-50 אלף איש.

ההכנות מצד הגורמים הנוספים המעורבים במבצע – משרד התחבורה, מד"א וארגוני סיוע והצלה נוספים – הולכות ונשלמות אף הן. בשלושת הימים האחרונים נערכו סיורים באתר, כדי לזהות ליקויים אפשריים שדורשים תיקון על מנת לקיים את האירוע בבטחה. זאת בצל האסון הכבד שפקד את החוגגים לפני שנתיים, בו נספו 45 בני אדם.

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל, מסר: "לאחר שראיתי את ההיערכות וההכנות שנעשות בשטח, התרשמתי כי נעשית עבודה מקיפה ויסודית שתבטיח את קיום ההילולה על הצד הטוב ביותר לטובת ציבור החוגגים, ואני אופטימי כי אכן החגיגות השנה יעברו בצורה בטוחה ובשמחה גדולה".

מנהלת אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, נעה אבירם, הוסיפה כי במקרה של אירוע חירום תשמש הרכבת ככלי התחבורה המרכזי לפינוי ההמונים ממירון, למעט הנמצאים בחניון פרוד והחוזרים ליעדים קרובים כמו צפת וטבריה. לדבריה, "הרכבת מסוגלת לפנות 35 אלף איש. לנהגים מחולק תדריך חירום עם המסלולים, והם יפעלו על פי הנחיה שלנו מחדר המצב".

ארגון זק"א הודיע כי יפעיל מוקדים ייחודיים לאיתור נעדרים וילדים אובדים, וכן פעילות רפואית בשיתוף ארגון חסדי שבתאי. מתנדבי הארגון יחלקו עשרות אלפי בקבוקי מים קרים, ובצמוד למוקד יוקם מתחם להטענת מכשירים ניידים.

מאות אנשי מד"א יהיו פרוסים במירון. הארגון קרא לציבור להישמע להנחיות כוחות המשטרה והסדרנים, לשהות בהר רק על השעות הנקובות בכרטיסים, להימנע מדוחק בהר ובאזורים הסובבים אותו ולהקפיד על שתייה מרובה.

על פי נתוני מערך מכירת כרטיסי הנסיעה, עד כה נמכרו 100 אלף כרטיסים להילולה במירון.

תגיות:ל"ג בעומרהר מירוןהילולת הרשב"י

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה