חדשות בארץ

זעם בליכוד: ראש ממשלת ספרד שלח סרטון תמיכה למפגינים נגד הרפורמה המשפטית

פדרו סנצ'ס הביע תמיכה במפגינים נגד הרפורמה ב"מאבקם לטובת הדמוקרטיה". גורמים בליכוד זעמו והזכירו לראש הממשלה הספרדי, כי הוא מינה בעבר שופטים לבית המשפט החוקתי במדינתו תוך התעלמות מתקנות. שר החוץ אלי כהן: "אף גורם זר לא יחליט בשביל הציבור בישראל"

סנצ’ס (צילום: shutterstock)סנצ’ס (צילום: shutterstock)
אא

גורמים בליכוד הביעו היום (ראשון) זעם על ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, ששיגר סרטון תמיכה למפגינים נגד הרפורמה המשפטית. הסרטון הוקרן אמש (מוצאי שבת) בהפגנת השמאל בתל אביב.

סנצ'ס, מנהיג המפלגה הסוציאליסטית במדינתו, אמר בסרטון: "ישראלים יקרים, אנחנו במפלגה הסוציאליסטית תמיד נלחמנו עבור חופש, שוויון, צדק ודמוקרטיה. למרות זאת, כפי שרבים מכם יודעים, אלו ערכים שאנחנו לא יכולים לקחת כמובנים מאליהם ושאנחנו צריכים לקדם ולהגן עליהם על בסיס יומי. המפלגה הסוציאליסטית עומדת בסולידריות עם הישראלים. חברים יקרים, אתם תמיד תמצאו אותנו במאבק עבור הדמוקרטיה".

גורמים בליכוד זעמו, כאמור, על ראש ממשלת ספרד וציינו: "סנצ'ס שכח כנראה שהוא מינה בעבר שני שופטים לבית המשפט במדינתו תוך שינוי תקנות וניצול מינויים פוליטיים. מספר מנהיגים בעולם הביעו דאגה לוויכוח הפוליטי בישראל, אבל הסרטון הוא צעד חריג במיוחד נגד מדיניות הממשלה הישראלית".

סנצ'ס מינה לבית המשפט החוקתי בספרד שני שופטים חדשים במקום שניים שפרשו, זאת מבלי לחכות להחלטות של הוועדה למינוי שופטים. השופטים שנבחרו כיהנו בעבר בממשלתו, אחד מהם בתפקיד שר. בית המשפט החוקתי בספרד עוסק בעיקר בסוגיות הקשורות למדיניות הממשלתית.

שר החוץ אלי כהן הגיב על הסרטון של סנצ'ס אבל נמנע מלתקוף אותו ישירות: "למתנגדי הרפורמה אין קווים אדומים, לרבות הניסיון לפגוע במעמד הבינלאומי. אף גורם זר לא יחליט בשביל הציבור בישראל, ואני בטוח שלסנצ'ס אין כוונה כזאת. בתור מי שתומך ברפורמה, אין לי ספק שהיא תחזק את הדמוקרטיה ותאזן את הרשויות".

תגיות:ספרדהליכודהרפורמה המשפטיתפדרו סנצ'ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה