סלבס בהתחזקות

אביב אלוש מרגש: "אין עוד מלבדו. אין. מביא את כולנו לתכלית"

השחקן במסר חשוב על אחדות: "תאהב את החבר שלך כמוך, כי הוא זה אתה זה השתקפות של הפנימיות שלך. עוברים בארצנו היפה חתיכת שיעורים על ימין ועל שמאל"

  • ט' אייר התשפ"ג
אביב אלוש (צילום: תום זואילי / יח"צ)אביב אלוש (צילום: תום זואילי / יח"צ)
אא

השחקן אביב אלוש ריגש את עוקביו לאחר שפרסם טור אישי על פרשת "אחרי מות-קדושים". אלוש הסביר כי "כמה יש לכתוב וכמה יש לדבר על צמד הפרשות האלו וכמה הן רלוונטיות להיום... בעיקר ב'פרשת קדושים', מפרט לנו הבורא איך להיות 'קדושים', ממה להיזהר ואיך לנהל נכון את עצמנו בעולמנו הפרטי. כחברה - איך צריכה להתנהל מערכת המשפט? פשוט לקרוא את הפרשה, היא כתובה בצורה פשוטה בהירה וברורה".

אבל הפסוק שהוא בעיניו גולת הכותרת ("ואני כמו רבי עקיבא חושב שכל התורה יושבת על הפסוק הזה") היה: "לֹא תִקֹּם וְלֹא תִטֹּר אֶת בְּנֵי עַמֶּךָ וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ אֲנִי יְהוָה". אלוש הסביר: "כמה אנחנו חסרים בזה? כמה התרבות שלנו חסרה בזה? לא להחזיר למישהו על משהו שהוא אמר או עשה לי? מה אני פראייר? ומה העניין של סיום הפסוק ו'אהבת לרעך כמוך אני ה'...'? תורת החסידות והבעל שם טוב בעיקר מלמדים אותנו את תורת המראות וההשתקפויות, שכל מה שמוקרן מולנו במציאות, זה בעצם ההשתקפות הפנימית שלנו. זאת אומרת, שכל מה שאנחנו רואים או אדם שאנחנו פוגשים בא לגלות לנו את עולמנו הפנימי... כל דבר הוא שיעור עבורנו וחלק מתוך המסע והתיקון שלנו... וזה בעיקר קשה כשמישהו מעליב אותנו, מבזה אותנו וכן הלאה... הוא בסך הכל שליח והוא אומר לנו בדיוק את מה שאנחנו צריכים לשמוע כדי להתקדם ולעשות עבודה עצמית פנימית".

לסיום כתב השחקן "ככה הבורא מדבר איתנו דרך המציאות, דרך הטבע ודרך האנשים שסובבים אותנו. זה דורש הרבה אימון, אבל כשמצליחים לתרגל ולהתרגל לעבוד ככה מול המציאות - פחות כועסים, נעלבים, מתעצבים, מצפים, מתאכזבים, מתייאשים וכו'. למה? כי הכל הכל זה הוא. אין עוד מלבדו! אין! לכן הפסוק מסתיים ב'אני ה''. תאהב את החבר שלך כמוך, כי הוא זה אתה זה השתקפות של הפנימיות שלך. זה אני ה' מולך, שולח לך את הסיטואציות והאנשים שהם חלק מהסיפור שלך, כדי שנתקדם ונתגבר ונעלה במעלה הסולם".

את הפוסט סיים אלוש כך: "וככה באותה השיטה, אנחנו צריכים להבין שאין דבר כזה 'הוא אשם', 'היא אשמה', 'הם אשמים', כי כשיש אשם אין השם... וכשיש השם אז אף אחד לא אשם וכמה כיף לחיות בחירות הזו. עכשיו, בארצנו היפה, אנחנו עוברים חתיכת שיעורים על ימין ועל שמאל... 'והאמת מארץ צומחת' והשקר אט אט מתגלה במערומיו. אנחנו צריכים להחזיק חזק ולהבין שכולנו שליחים אחד עבור השני כדי שתתגלה עוד חמלה רחמים וחסד בעולם - בלי האשמות ובלי בלבולים, אלא במציאת הנקודות הטובות והמכנים המשותפים. יש כאן בורא אחד יחיד ומיוחד שאוהב אותנו אהבה אינסופית ומביא את כולנו אל התכלית. 'ואהבת לרעך כמוך אני ה'".

תגיות:אביב אלושסלבס בהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה