חדשות בארץ

הפגנת המיליון - הערב: למעלה מאלף אוטובוסים יביאו רבבות משתתפים למחאה בירושלים

רבבות משתתפים מקרב מחנה הימין יגיעו היום להפגנת הענק מול משכן הכנסת. המפגינים ידרשו מהממשלה להעביר את הרפורמה המשפטית כבר במושב הקיץ של הכנסת

  • ו' אייר התשפ"ג
(צילום: גילי יערי / פלאש 90)(צילום: גילי יערי / פלאש 90)
אא

רבבות בני אדם צפויים להגיע הערב (חמישי) לירושלים, ולהשתתף בהפגנת המיליון, שתתקיים ב-19:00 מול משכן הכנסת.

המפגינים ידרשו מהממשלה להשתמש ב-64 המנדטים שקיבלה מרוב העם, ולהעביר את הרפורמה המשפטית כבר במושב הקיץ של הכנסת שיפתח בקרוב.

בעצרת צפויים להשתתף שרים, חברי כנסת ואישי ציבור מהימין. שר המשפטים יריב לוין ישתתף בעצרת ואף ינאם בה. "נעלה כולנו לירושלים כדי להתייצב בין משכן הכנסת לבניין בית המשפט העליון ולומר בעוצמה שלא היתה כמוה: העם דורש רפורמה משפטית", אמר לוין. "הקול שלנו שווה והמנדט שקיבלה ממשלת הימין חייב להתממש. אני אהיה שם, ואני קורא לכל אחת ואחד לא להישאר בבית. מגיעים. מפגינים. משפיעים. משנים".

 
אחרי הקריאה הפומבית של השר לוין לציבור, גם בן גביר כתב בטוויטר: "אני קורא לכולם להגיע מחר ולהשמיע את קולכם. מחר נבהיר בקול ברור שהעם תומך ברפורמה המשפטית, ואת הקול שלנו לא יגנבו. התמיכה שלכם חשובה ומשמעותית מאוד עבורנו, אתם אלה שנותנים לנו את הרוח הגבית להמשיך בכל הכח. מחכה לראותכם מחר. אני בעזרת ה׳ אהיה שם". השר בצלאל סמוטריץ' כתב: "רוב העם תומך ברפורמה במערכת המשפט. בואו נראה את זה. מחר בעזרת השם". יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, הוסיף כי "ציון במשפט תיפדה! מחר כולם מגיעים ודורשים את תיקון מערכת המשפט!".

השר ישראל כ"ץ ישתתף אף הוא בהפגנה, וקרא לפעילי הליכוד להגיע בהמוניהם: "חברות וחברים יקרים, אני פונה לכולכם להשתתף היום בעצרת הימין לתמיכה ברפורמה המשפטית - כדי לאפשר הידברות מתוך עוצמה שתוביל לגיבוש רפורמה משפטית בהסכמה, תוך שמירה על עמדותינו ועקרונותינו. רוב הציבור תומך בשינויים הנדרשים במערכת המשפט, שכוללים בית משפט עליון מאוזן בהרכבו ובעמדותיו ומתן אפשרות לדרג הנבחר לייצג את עמדות כלל הציבור, בכל הקשור לנושאים אידיאולוגים וערכיים. אני מצפה מהאופוזיציה להידברות אמיתית, כדי לגבש את ההסכמות הנדרשות, בהתאם לפניית ראש הממשלה".

ח"כ אביחי בוארון, מיוזמי ההפגנה, מסר: "מחנה שלם לא יכול לחיות עם הידיעה שהוא שווה פחות. אם לא תהיה רפורמה - זה אומר שהפתק שלנו בקלפי לא שווה. אנחנו רוב בקלפי אבל אנחנו לא באמת יכולים לנהל את המדינה. המציאות הזו חייבת להשתנות. גם למחנה הלאומי מותר שתהיה לו מניה בניהול ענייני המדינה. נמאס לנו להיות סוג ב'.

"נמאס לנו שכל החלטה שהממשלה מקבלת והיא לטובת החיילים או המתנחלים או תושבי דרום תל אביב – בג"ץ הוא זה שיחליט אם ההחלטה סבירה או לא ובדרך יפסול אותה או את החוק שמטיב עם האוכלוסיות הללו. אנחנו לא נעצור את המחאות, ורק נרים אותם עד לעצרת המיליון, שבה נבהיר לנשיא, לבית המשפט ולאופוזיציה. לא עוד. אחרי 75 שנה להקמת מדינת ישראל, עם ישראל יצא לחירות וישראל תצא לדרך חדשה. הגיע הזמן", הוסיף בוארון.

בימים האחרונים נרשמת היערכות שיא במטה 'תקומה 2023', עשרות טלפניות ומתנדבים עובדים בשעה זאת על מנת לשנע כמה שיותר משתתפים מכל רחבי הארץ להפגנה ועד לשעה זו נרשמו רבבות בני אדם להסעות, שיכללו לפחות אלף אוטובוסים ממאות נקודות ברחבי הארץ.

תגיות:ירושליםהרפורמה המשפטיתהפגנת ימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה