חדשות בארץ

איך מתמודדים עם אובדן של אם ו-2 אחיות? יום הזיכרון הראשון של טלי די

טלי די, ששכלה את אמה ואחיותיה בפיגוע הרצחני בבקעה, מספרת על האובדן הגדול: "אמא שלי היתה אכפתית, מאיה אהבה ללמוד תורה, ורינה חשבה תמיד על אחרים לפני שחשבה על עצמה"

  • ג' אייר התשפ"ג
בעיגול: טלי די (צילומים: יונתן סינדל, גרשון אלינסון / פלאש 90)בעיגול: טלי די (צילומים: יונתן סינדל, גרשון אלינסון / פלאש 90)
אא

טלי די, ששכלה בפיגוע הרצחני בבקעה את אמה לוסי ושתי אחיותיה מאיה ורינה הי"ד, העניקה אתמול (ראשון) שיחה לערוץ 7, ותיארה את הבית הריק לאחר תום השבעה.

"בהתחלה זה היה קשה אחרי שכל כך הרבה אנשים מסביב ונשארים עם הריק של הבית. החוסר הרבה יותר נוכח, אבל עדיין, אף אחד לא עוזב אותנו. יש לנו הרבה תמיכה מכל החברים והקהילה. אנחנו לא מרגישים בודדים בכלל", אמרה וציינה שהחסר מורגש בעיקר בלילות. "כשנשארים עם המחשבות לבד, אבל גם שם תמיד יש מישהו להתקשר אליו ואל מי לפנות".

טלי תיארה את הדרכים בהם החליטו להנציח את הנרצחות: "מאוד חשוב לנו שיזכרו, לזכר אימא שלי אנחנו מקימים אולם שמחות מעל בית הכנסת החדש שמקימים. היא אהבה את הקהילתיות והשמחות. לזכר רינה מקימים מבנה סניף חדש. היא הייתה חלק מהסניף שהקימו השנה ועוד לא היה לו מבנה. לזכר מאיה אנחנו מקימים מעיין כי היא אהבה לצאת ולטייל בטבע עם חברות".

טלי הצטרפה לדבריו של אביה, שקרא לאחדות ישראל: "זה מה שהעם שלנו הכי צריך עכשיו ואם יש לנו את הבמה בגלל האסון והאבל שלנו, חייבים להשתמש בזה כדי לקדם את הערכים הכי חשובים, אחדות העם".

עוד התייחסה טלי על הכוונה למחות בבתי העלמין נגד הממשלה וכוונותיה היא אמרה: "מדובר באבל של המדינה על החללים ועל חיילים, זה לא הזמן להראות כעס כלפי הממשלה".

הבת השכולה סיימה את דבריה: "אמא שלי היתה אכפתית, תמיד עזרה לכולם ועשתה הכול בזריזות. תמיד יכולתי לסמוך עליה. מאיה אהבה ללמוד תורה ולהפיץ תורה, להגיד דברי תורה בשולחן שבת, ורינה חשבה תמיד על אחרים לפני שחשבה על עצמה. תמיד נתנה את עצמה לכולם והשקיעה בכל דבר". טלי הדגישה כי היא חשה תחושת אחריות הגדולה להפיץ את אורן של אמה ואחיותיה הלאה, מה שיכול עם שלם לעשות ואולי קשה לה לקחת על כתפיה שלה.

תגיות:משפחות שכולותמשפחת די

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה