הלימוד היומי

הלימוד היומי: מה יעשה אדם שאינו יודע ללמוד תורה, ולמה גיור רפורמי לא מוכר על פי היהדות? (יום חמישי, ו’ באייר)

גם אם אתם עסוקים ואין לכם זמן, הקדישו כמה דקות ביום ללימוד היומי. שתפו משפחה וחברים

אא

אתמול ספרנו 21 יום לעומר, שהם שלושה שבועות

הציטוט היומי

"בעל מכולת המוכר מאה פריטים ביום זה 'חסד'. אמנם בעיקר הוא רוצה פרנסה, אבל אם באותו זמן הוא חושב גם על 'חסד', 'ומצוות צריכות כוונה', ומכוון 'לשם מצווה', עושה מאה מצוות ביום.

וכן נהג טקסי כל מי שמעלה בטקסי, אם יחשוב שעושה זאת גם לשם חסד זה נחשב מצווה. אמנם, היכן זה מוכח אם באמת עושה זאת גם לשם מצווה ולא משקר את עצמו – אם למשל כאשר צריך אדם נסיעה ואין לו אפשרות לשלם – יסיע אותו".

"אחות בית חולים, שמקבלת משכורת ועוזרת לחולים, אם רק תחשוב על כך שעושה לשם מצווה יהיה לה גם מצווה, וכן רופא. והיכן זה נמדד, אם כוונתו של הרופא היא גם לשם מצווה? אם וכאשר אדם פוגע בכבוד של הרופא, אם מיד הוא מפסיק לטפל בחולה - סימן שאינו עושה לשם מצווה כלל"

(הרב שטיינמן זצ"ל מסביר איך אדם יכול להרוויח אלפי מצוות עשה ביום)

 

2 הלכות ביום מתוך 'בהלכה ובאגדה', עפ"י פסקי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל

מה יעשה אדם שאינו יודע ללמוד תורה?

מי שלא זכה לעסוק כל היום בתורה וטרוד בעסקיו, לפחות יתמוך בישיבות ומוסדות תורה, או יחזיק בתלמיד חכם השוקד על לימודו, ובזה יהיה שותף בזכות לימוד התורה. כמו שמצאנו ביששכר וזבולון, שהיה זבולון מביא סחורה באניות ומוכרם, ונותן ליששכר כל צרכו, כדי שיעסוק בתורה.

מכל מקום אף המחזיק בידי החכם, לא יתבטל לגמרי מלימוד התורה, אלא יקבע זמן ללמוד הלכה, כדי שידע לפחות לקיים את המצוות כראוי.

במה זוכה אישה שמעודדת את בעלה וילדיה ללמוד תורה?

אישה שמגדלת בניה לתורה, מחנכת אותם ללמוד תורה, ומעודדת את בעלה ללמוד תורה - שכרה הרבה מאד, והיא חולקת שכר עמהם.

אמרו חז"ל (מסכת ברכות יז ע"א), כיוון שהנשים פטורות מלימוד התורה, כיצד תזכינה באור התורה שיקימן בתחיית המתים? אלא, בזה ששולחות את בניהן ובעליהן לעסוק בתורה, וממתינות לבעליהן בסבלנות עד שיחזרו מבית המדרש, נעשות שותפות בלימוד תורתם, ובזכות זה יקומו בתחיית המתים.

אמרו חז"ל (מסכת ברכות יז ע"א): גדולה הבטחה [לעולם הבא] שהבטיח הקב"ה לנשים יותר מן האנשים, שנאמר (ישעיה לב ט): "נָשִׁים שַׁאֲנַנּוֹת קֹמְנָה שְׁמַעְנָה קוֹלִי, בָּנוֹת בֹּטְחוֹת הַאְזֵנָּה אִמְרָתִי". באר הגאון הנצי"ב בספרו מרומי שדה, שההבטחה לנשים גדולה יותר, שאף אם שלחו את בעליהן ללמוד תורה, ובעליהן התבטלו ולא למדו, הן תקבלנה שכר כאילו בעליהן למדו כל הזמן.

 

חיזוק לנשמה

הרב זמיר כהן - למה גיור רפורמי לא מוכר על פי היהדות?

תגיות:הלכותהלימוד היומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה