חדשות בארץ

הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נפצעו מפיצוץ מוקש בגבול לבנון

דובר צה"ל התיר לפרסום, כי שני לוחמים נפצעו ממוקש במהלך פעילות הנדסית שגרתית במובלעת בצפון הארץ. האירוע מתוחקר

גבול ישראל-לבנון (צילום: David Cohen/Flash90)גבול ישראל-לבנון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

(עודכן: 19:01)

שני לוחמי צה"ל נפצעו היום (שלישי) באורח בינוני וקל במהלך פעילות הנדסית שגרתית במובלעת בצפון הארץ, לאחר שהרכב בו נסעו נפגע ממוקש ישן.

מהמרכז הרפואי לגליל שבנהריה, אליו פונו שני הפצועים, נמסר: "חייל צה"ל בן 19 הוכנס לניתוח, שהסתיים לפני דקות ספורות. מצבו מוגדר בינוני ויציב, והוא אינו בסכנת חיים. פצוע נוסף, אף הוא חייל צה"ל בן 19, עבר בדיקות בחדר המיון ומצבו מוגדר קל".

מצה"ל נמסר כי משפחותיהם של הלוחמים עודכנו וכי האירוע מתוחקר.

מוקדם יותר התיר צה"ל לפרסום, כי המחבל שביצע בתחילת השבוע שעבר את הפיגוע בצומת מגידו חדר מלבנון לישראל באמצעות סולם שהניח על גדר הגבול. אמש נמסר מדובר צה"ל כי המחבל לא נכנס לישראל באמצעות מנהרה: "בימים האחרונים מתקיים מאמץ לתחקור חציית המחבל אשר ביצע את הפיגוע בצומת מגידו. פוענחה שיטת חציית הגדר, ונשללה לחלוטין האפשרות כי מדובר בחצייה תת-קרקעית משטח לבנון לישראל. צה"ל ממשיך ללמוד ולתחקר את האירוע ולהפיק את הלקחים המבצעיים הנדרשים".

הפיגוע התרחש ביום שני שעבר, כשהמחבל הפעיל מטען צד סמוך לצומת מגידו. בפיצוץ המטען נפצע באורח קשה מאוד צעיר ערבי תושב סאלם שבעמק יזרעאל. בתום שעות ארוכות של מצוד אותר הרכב באזור מושב יערה, סמוך לשלומי שבגבול הצפון-מערבי עם לבנון, וחוסל על ידי כוחות ימ"מ ושב"כ. הנהג שהסיע אותו הועבר לחקירה.

המטען שהתפוצץ היה חריג במאפייניו, דומה למטעני כלימגור שלא מוכרים בזירה הפלסטינית ונעשה בהם שימוש בעבר על ידי חיזבאללה בגזרת דרום לבנון. ברשות המחבל נמצאו חגורת נפץ מוכנה להפעלה, רימון ואמצעי לחימה נוספים. ההערכה היא, כי נטרולו סיכל פיגוע נוסף. במערכת הביטחון ממשיכים לבחון את מעורבותו של ארגון חיזבאללה בפיגוע.

תגיות:לבנוןצה"למוקש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה