כתבות מגזין

מה קיבלה דבורה פאלי ליום הולדתה, שחל בימי השבעה על בניה?

בימים שבשגרה עוסקת דבורי פאלי ביצירת חברותות בין דתיים וחילונים. איך זה חוזר אליה עכשיו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כבר שני עשורים שכל תפקידה של דבורי פאלי הוא לחבר בין דתיים וחילונים, ביצירת חברותות לימוד שבועיות ביניהם. לאחר הירצחם של שני בניה, אשר ויעקב הי"ד, החליטו בפרויקט 'חברותא' בו היא עובדת, ליצור חיבורים נוספים לזכרם. "לאורך כל ימי השבעה וגם לאחריהם, דבורי התחננה 'שלא יהיו קורבנות שווא'", אומרת ריקי סיטון, חברתה לפרויקט. "המסרים העיקריים שיצאו מבית פאלי היו אמונה, הודיה וחיבור בעם ישראל, ואותם ראינו צורך להעצים. אנחנו מנסים לקחת את הדברים ולהרבות עוד קצת טוב בעולם. התקופה האחרונה מדגישה את הצורך ביתר שאת".

כפי שעושה דבורי מידי יום, גם הפעם היה הרעיון ליצור חיבור בין נשים מגוונים שונים. "מאות סלונים בארץ ובעולם יארחו בשבוע האזכרה של השלושים של אושי ויענקי הי"ד נשים חילוניות, חרדיות ודתיות. נשים שייפגשו, ידברו, ילמדו, יודו ויאהבו", ממשיכה ריקי.

כבר עכשיו, ימים ספורים לאחר פרסומו, ההיענות למיזם היא גדולה מהצפוי. "הסיפור של מדברות בסלון התחיל עם מחשבה על 40 סלונים. למה 40? כי דבורי ציינה יום הולדת 40 בשבעה וכי זה נשמע לי משהו ריאלי", מסבירה ריקי. "זרקתי את הווטסאפ הזה לעולם ביום שישי בבוקר. ניסוי חברתי כזה. ביום רביעי, בחסדי ה', נרשמו כבר 538 נשים. כ-50% בקשו לפתוח את ביתן לאירוח, מכל הארץ, מכל הגוונים. חברה שהיא גם חברת כנסת התגייסה לסיפור, ובע"ה יהיה גם מפגש מדברות בכנסת. היום ראיתי שנפתח סלון בבוסטון, מה שהדליק רעיון איך לקדם את הפרויקט גם באנגליה. סיימתי עכשיו שיחה עם מישהי יקרה מלאס וגאס, שחוץ מזה שפתחה את הסלון שלה, היא מסתערת עכשיו על ארה"ב. היעד שלה - 50 סלונים. אני עם דמעות של התרגשות".

הלימוד בערב, יהיה בנושא התודה, אותו הרבתה דבורי להזכיר בשבעה על בניה. "אל תגיד אוף, תגיד פרק ק'", הפך לאחד המשפטים הזכורים במיוחד ממנה. "דבורי בחרה להתמודד באופן חיובי, להסתכל על הטוב והנכון והיפה", אומרת ריקי. "לכן זו לא אזכרה של בכי, אלא של כוח נשי, של חיבור ותודה. זה מרגש, נותן כוח, ואנחנו רוצים במפגשים האלה את כל עם ישראל לסוגיו. את כל זה אנחנו שולחים כמתנה לדבורי לכבוד יום הולדתה. אנחנו מרבות שלום בעם ישראל לרפואת בעלה של דבורי, אברהם נח בן יהודית ולעילוי נשמת הילדים אשר מנחם ויעקב ישראל בני אברהם נח. ביחד נביא שלום בבית", היא מסכמת.

תגיות:יום הולדתדבורי פאלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה