חדשות בארץ

סמוטריץ’ מבהיר את דבריו: "לא התכוונתי לפגיעה בחפים מפשע"

ראש הממשלה נתניהו תמך בשר האוצר סמוטריץ', שהבהיר כי לא התכוון לפגיעה בחפים מפשע. שגריר ארה"ב בישראל תקף בחריפות: "הייתי זורק את סמוטריץ' מהמטוס"

  • י"ב אדר התשפ"ג
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הבהיר הלילה (ראשון) את דבריו ש"את חווארה צריך למחוק" ואמר: "לא התכוונתי לפגיעה בחפים מפשע".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה את סמוטריץ' וכתב הלילה בחשבון הטוויטר שלו: "חשוב ששר האוצר סמוטריץ' הבהיר שלא הייתה לו שום כוונה לפגיעה בחפים מפשע או לענישה קולקטיבית. אני מכיר את עמדותיו והן השתקפו בהבהרתו. אף אחד מאיתנו לא חף מטעויות, כולל לא דיפלומטים זרים".

עוד הוסיף נתניהו: "המדיניות של ישראל ברורה: להילחם בתקיפות בטרוריסטים ובתומכי טרור, להימנע מפגיעה בחפים מפשע ומענישה קולקטיבית. עד לרגע זה הרש"פ לא גינתה את רצח שני האחים הנפלאים, יגל והלל יניב ז"ל, וצר לי שיש בקהילה הבינלאומית מי שמיהרו לגנות את ישראל אך עדיין לא דרשו גינוי נדרש זה מהרש"פ".

על פי הדיווח ב'חדשות 12', שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס תקף בסוף השבוע את סמוטריץ' והתבטא בחריפות נגדו: "אני ממש כועס עליו. הוא טיפש. יש לו טיסה לוושינגטון, ואם הייתי יכול הייתי זורק אותו מהמטוס". בשגרירות מיהרו להכחיש את הציטוט.

בעקבות כך נשמעו דיווחים כי ממשל ביידן מחרים את ביקורו של  סמוטריץ' בארצות הברית. הבית הלבן הודיע רשמית כי יו"ר הציונות הדתית לא ייפגש עם מקבילתו האמריקנית ג'נט ילן, או עם אף גורם בממשל בארה"ב.

בתגובה מיהר סמוטריץ' להבהיר את דבריו: "אני לא כועס על ניידס ומשוכנע שהוא לא התכוון להסית להרג שלי כשהוא אמר שצריך לזרוק אותי מהמטוס, בדיוק כפי שאני לא התכוונתי לפגיעה בחפים מפשע כשאמרתי שצריך למחוק את חווארה. אנשים משתמשים לפעמים בביטויים קשים שהם לא מתכוונים אליהם כפשוטם כדי להעביר מסר חריף. זה קורה לכולם".

תגיות:שר האוצרבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה