חדשות בעולם

בלינקן שוחח עם נתניהו: "מתנגדים למדיניות שמסכנת את פתרון שתי המדינות"

מזכיר המדינה האמריקני שוחח טלפונית עם ראש הממשלה, ואמר לו כי ארה"ב מתנגדת לצעדים חד צדדיים. בשיחה לא הוזכרה הרפורמה המשפטית

  • כ"ח שבט התשפ"ג
בלינקן ונתניהו (צילום: Marc Israel Sellem / POOL)בלינקן ונתניהו (צילום: Marc Israel Sellem / POOL)
אא

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח הלילה (ראשון) טלפונית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו – כך עדכנה מחלקת המדינה האמריקנית.

על פי ההודעה, בלינקן הבהיר לנתניהו כי ארה"ב תומכת בפתרון שתי המדינות ומתנגדת למדיניות שמסכנת פתרון זה. בהודעה האמריקנית לא הוזכרה כלל הרפורמה המשפטית.

במהלך השיחה, שנערכה לאחר שיחתו של בלינקן עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הדגיש המזכיר האמריקני את הצורך הדחוף בכך שישראל והפלסטינים ינקטו אמצעים להחזיר את השקט, ושב על התנגדותה של ארצו לנקיטת צעדים חד-צדדיים שרק "מסלימים את המתיחות".

באתר מחלקת המדינה נכתב גם כי בלינקן ונתניהו שוחחו על אתגרים אזוריים מקיפים יותר, כולל האיומים שמציבה איראן. מזכיר המדינה האמריקני הדגיש בנוסף את המחויבות החזקה של ארה"ב לביטחונה של ישראל.

מוקדם יותר, כאמור, שוחח בלינקן עם אבו מאזן על אותם נושאים: הצורך בנקיטה בצעדים שיחזירו את השקט לאזור, ובמחויבות של ארה"ב לפתרון שתי מדינות לשני עמים באמצעות ניהול משא ומתן בין הצדדים.

בשבוע שעבר תקף בלינקן את כוונת הממשלה לקדם הסדרה של 9 מיישובי ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. "אנחנו מודאגים מהחלטת ישראל לקדם 10,000 יחידות דיור ולהתחיל בתהליך הכשרה של המאחזים בשטחים", אמר בלינקן.

תגיות:פתרון שתי המדינותאנתוני בלינקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה