(עודכן: 9:45)

מניין ההרוגים ברעידת האדמה בטורקיה עלה במהלך הלילה (שלישי) ל-5,000, וההערכות הן כי המספר הסופי יהיה גבוה פי 8.

ארגון הבריאות העולמי, זרוע של האו"ם, אמר כי החשש הוא שמספר הקורבנות הסופי יהיה גבוה פי 8 מהמספר הנוכחי. קתרין סמולווד, בכירה בשלוחה האירופית של ארגון הבריאות, אמר כי באירועים מסוג זה "אנחנו בדרך כלל רואים מספרים שגבוהים פי 8 מהמספרים הראשוניים".

הרשויות בטורקיה דיווחו על יותר מ-5,600 בניינים שנהרסו, ועשרות אלפים נותרו ללא קורת גג. התושבים מצאו מקלט בקניונים, באצטדיונים ובמרכזים קהילתיים, אך רבים מהם נאלצו לשהות הלילה תחת כיפת השמיים, ובקור עז של 0 מעלות.

מזג האוויר הסוער, הכולל שלג וגשם כבד, מקשה על מאמצי החילוץ באזורי האסון, ומפחיתים עוד יותר את הסיכויים של הלכודים לשרוד לאורך זמן מתחת להריסות. ההערכות הן כי מספר הקורבנות יהיה גבוה במיוחד גם בשל העובדה שרעידת האדמה התרחשה באמצע הלילה, כשהתושבים ישנים בבתיהם.

ההערכות הן שהפעם מספר הקורבנות יהיה כבד' במיוחד לאור העובדה שהרעש היה באמצע הלילה, כשהתושבים ישנים בבתים, ובזמן מזג אוויר מקפיא שכולל שלג וגשם כבד. תנאי מזג האוויר והקור העז מקשים מאוד על צוותי החילוץ שמנסים להציל לכודים.

יתרה מכך, יותר מ-140 רעידות משנה, חלקן חזקות מאוד כשלעצמן, נרשמו בשעות שאחרי הרעש. אחת מרעידות המשנה היתה בעוצמה של 7.7, וגרמה אף היא לקריסת בניינים ולסיכון צוותי החילוץ.

משלחת החילוץ הישראלית "ענפי זית" של צה"ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ, נחתה הבוקר בשדה התעופה בעיר אדנה שבטורקיה. לאחר הערכות ראשונית, צוותי החילוץ יעשו דרכם לאזורי האסון ושם יחלו בפעולות החילוץ.

בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך והיא כוללת כ-150 בעלי תפקידים במילואים ובסדיר. בנוסף לכך, יצטרפו כוחות כבאות והצלה למשלחת.

(צילום: דובר צה(צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה(צילום: דובר צה