חדשות בארץ

החלטה ראשונה של סמוטריץ’: ביטול המסים על חד-פעמי ושתייה ממותקת

שר האוצר הנכנס, בצלאל סמוטריץ', הנחה את הנהלת משרדו לבטל את המסים שהטילה הממשלה הקודמת על כלים חד-פעמיים ועל שתייה ממותקת

סמוטריץ’ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:40)

שר האוצר, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שנכנס היום (ראשון) רשמית לתפקידו, החליט לבטל את המסים שהטילה הממשלה הקודמת על כלים חד-פעמיים ועל שתייה ממותקת.

מלשכתו של סמוטריץ' נמסר כי "בפגישת הנהלה ראשונה שהסתיימה לפני דקות אחדות הנחה השר סמוטריץ' להכין במהירות האפשרית לימים הקרובים צווים לביטול מס על החד-פעמי וביטול מס על השתייה המתוקה שהוחל בממשלה היוצאת".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הגיב: "אני מברך את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על החלטתו הראשונה במשרד לבטל את 'מס ליברמן' על הכלים החד-פעמיים והמשקאות הממותקים שנועד לפגוע בראש ובראשונה במגזר החרדי. זו הייתה אחת ההתחייבויות שלנו שנעשה מיד עם הקמת הממשלה, ואני שמח על כך".

מוקדם יותר היום נערך במשרד האוצר טקס החילופים בין סמוטריץ' והשר היוצא אביגדור ליברמן. בנאומו בטקס אמר סמוטריץ': "אני איש פוליטי, אבל כשנכנסים למשרד כמו משרד האוצר הדבר המרכזי זה לדעת שאני משיל מעליי את כל העניין הפוליטי, כי אני שר האוצר ויש לי מחויבות אחת בלבד – לכלכלת מדינת ישראל ולאזרחי ישראל. אני איש של שוק חופשי. במשרד האוצר יושבת הסיירת של המגזר הציבורי, ואני בא לכאן עם המון ענווה ורצון ללמוד כדי לקדם את מדינת ישראל ולחזק את הכלכלה. בעזרת השם, ככל שנחזק את הכלכלה – הכנסות המדינה יגדלו, ונוכל גם לאתר את קבוצות האוכלוסייה שזקוקות לעזרה ההדדית שלנו כמדינה".

"אנחנו נכנסים לתקופה מאתגרת", הוסיף סמוטריץ'. "אנחנו בסוג של משבר כלכלי עולמי, אינפלציה. החשש הגדול הוא שהאינפלציה תהפוך לדביקה בשנה הבאה, ואז העלאת הריבית עלולה להכניס אותנו להאטה. לא בטוח שכל מה שנעשה יהיה פופולרי, אבל אני משוכנע שהוא יהיה נכון וטוב, ולאורך זמן יזכה אותנו בהערכה, קודם של השווקים והמשקיעים".

בתשובה לשאלות, אמר שר האוצר כי "הטיפול ביוקר המחיה הוא אחד האתגרים הגדולים שניצבים בפני הממשלה. אני אעשה כל שביכולתי כדי שהתקציב שנגבש ישמור על אחריות פיסקלית וריסון תקציבי. זו תהיה עבודה קשה. נביא בעזרת השם תקציב מוטה צמיחה שיפתח תשתיות, ויכלול שורה של רפורמות שיפתחו את השוק. אני סמוך ובטוח שהשותפים שלי ובראשם ראש הממשלה, שמבינים את כובד האחריות, ימצאו את האיזונים הנכונים ויעזרו לי לעמוד ביעד הזה".

תגיות:משרד האוצרבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה