חדשות בעולם

"הולך לירות בתוך בית כנסת": פרטים חדשים על פיגוע הענק שנמנע בניו יורק

משטרת ניו יורק בפרטים חדשים אודות פיגוע הענק בבית כנסת שנמנע בחסדי שמים: הנאשמים החזיקו נשק חם, טלאי צהוב, צלב קרס, אפוד חסין כדורים ועוד

  • כ"ז חשון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משטרת ניו יורק פרסמה הבוקר (שני) פרטים חדשים אודות פיגוע הענק שנמנע לאחרונה, לאחר שנתפסו שני חשודים שתכננו לבצע פיגוע ירי בבית כנסת בפנסילבניה.

על פי המשטרה, אחד החשודים, כריסטופר בראון, 21, סיפר לשוטרים שהוא וחברו מתיו מאהרר נפגשו במנהטן ביום שישי האחרון כדי לבצע פיגוע ירי. "יש לי אישיות חולה", אמר בראון למשטרה, "התכוונתי להיות פחדן ולפוצץ את המוח שלי עם זה. לקח לי שלוש שנים לקנות סוף סוף את האקדח, יש לי אביזרים של נאצים בבית. אני חושב שזה ממש מגניב, אני גם מפעיל קבוצת טוויטר של עליונות לבנה". את אקדח הגלוק רכשו השניים תמורת 650 דולר בפנסילבניה. בדירתו של בראון נמצאו אקדח ואפוד חסין כדורים.

עוד פרסמה המשטרה סדרת ציוצים אנטישמיים שצייץ בראון בתקופה האחרונה: ב-12 בנובמבר צייץ כי "מהלכים גדולים נעשים ביום שישי". ארבעה ימים לאחר מכן, פרסם סרטון בן 6 שניות עם מסר מצמרר: "רוצח אנשים באכזריות עם גרזנים ומה לא, איך זה מרגיש להרוג אנשים, אני הולך לשאול כומר אם אני צריך להפוך לבעל, או לירות בתוך בית כנסת ולמות", וביום חמישי האחרון: "הפעם אני באמת אעשה את זה".

התובע המחוזי במנהטן אלווין בראג אמר בהצהרתו כי "שני הנאשמים החזיקו בנשק חם, מחסנית בעלת קיבולת גבוהה, תחמושת, סכין ארוכה בסגנון צבאי, טלאי צהוב, צלב קרס, מסכת סקי ואפוד חסין כדורים, יחד עם דברים נוספים".

בראון הועמד לדין ביום ראשון בבוקר והואשם באיום טרור ושישה אחזקות נשק לא חוקיים, כך לפי רישומי בית המשפט. כעת הוא עצור ללא יכולת שחרור בערבות. חברו, מאהרר, בן 22, הועמד לדין ביום שבת באשמת החזקת נשק, סכום לשחרור בערבות הוא 300,000 דולר, זאת בניגוד לבקשת משרד התובע המחוזי במנהטן לעוצרו ללא אפשרות שחרור בערבות.

כזכור, במוצאי השבת האחרונה עצרה משטרת ניו יורק שני חשודים שתכננו לבצע פיגוע בבית כנסת במנהטן. החשודים נעצרו בתחנת הרכבת 'פן' בפנסילבניה כשעליהם אקדח מסוג גלוק, מספר מחסניות ובהן עשרות כדורים, סכין ציד גדולה, וטלאי צהוב.

תגיות:ניו יורקמשטרהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה