חדשות בארץ

מדינה שיעית ראשונה תפתח שגרירות בישראל, "כנף ציון" יוחזר לפעילות: סיכום חדשות השבת

ההצעה האחרונה של הליכוד לבצלאל סמוטריץ', ההודעה של איתמר בן גביר, ותחזית מזג האוויר. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עודכן: 18:58)

מדינה שיעית ראשונה מודיעה על פתיחת שגרירות בישראל: הפרלמנט באזרבייג'ן קיבל החלטה לפתוח שגרירות בתל אביב. זו תהיה השגרירות הראשונה בישראל של מדינה שבה הרוב והשלטון הם שיעים.

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך על החלטת הפרלמנט האזרבייג'ני והודה לנשיא אזרבייג'ן אילהאם אלייב: "אזרבייג'ן היא שותפה חשובה של ישראל ובית לאחת הקהילות היהודיות הגדולות בעולם המוסלמי. ההחלטה לפתוח שגרירות משקפת את עומק היחסים בין המדינות".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, שוחח אתמול עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו והפציר בו להיענות לדרישות התיקים של יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

בהודעה מטעם עוצמה יהודית נמסר, כי בן גביר הגדיר את דרישתו של סמוטריץ' לתיק הביטחון כ"דרישה לגיטימית שתאפשר להגשים מדיניות ימין על מלא, להקים ישובים חדשים ביהודה ושומרון, לאשר אלפי יחידות דיור, לעצור את הבנייה בשטחי C, ולעצור את הפינויים בגבעות".

עוד נמסר, כי "במקביל, בהתאם להסכם שנחתם ערב הבחירות, וכהליך טכני שנועד לאפשר את הקיום הנפרד של הסיעות, תוגש לוועדת הכנסת הודעה על קיום סיעות נפרדות. ח"כ בן גביר הוסיף ואמר לנתניהו כי הבלוק בינו לבין סמוטריץ' קיים, אך הוא קורא לכל הצדדים לשבת בחדר סגור עם כל הסיעות ולמצוא פתרון מהיר כדי להקים ממשלת ימין מלא מלא בהקדם".

בליכוד הציעו בימים האחרונים ליו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', לכהן כשר החוץ בממשלה הבאה, זאת כדי לשכנעו לסגת מדרישתו לקבל לידיו את תיק האוצר או תיק הביטחון – כך דווח בוואלה. סמוטריץ' דחה את ההצעה.

בחדשות 12 דווח כי בליכוד הגישו לציונות הדתית "חבילת פיצוי" בתמורה לוויתור על הדרישה לתיק האוצר או הביטחון. ההצעה כוללת תיק בכיר לבחירתו של סמוטריץ' – המשפטים, החינוך או כל תיק אחר שאינו האוצר או הביטחון; תיק נוסף של שר במשרד הביטחון, שיקבל לידיו סמכויות שסמוטריץ' דורש בסוגיות הקשורות ליהודה ושומרון; ותיק קטן נוסף. גורמים בציונות אמרו כי סמוטריץ' ממשיך לדרוש את תיק הביטחון.

בהודעה רשמית מטעם הציונות הדתית נמסר, עם צאת השבת, כי "סמוטריץ' ביטל נסיעה לניו יורק לכנס השלוחים של חב"ד כדי למצות את המשא ומתן הקואליציוני ולהביא בעזרת השם להקמת ממשלת ימין על מלא במהירות האפשרית. סמוטריץ' פנה שוב לליכוד, לקיים מרתון דיונים רצוף יחד עם כל המפלגות השותפות כדי להביא לסיום המשא ומתן ולהקמת ממשלה בהקדם האפשרי".

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה, כי מטוסי חיל האוויר של ישראל תקפו הבוקר מספר יעדים בערי החוף של סוריה ובמרכז המדינה. על פי הדיווח, בתקיפה נהרגו ארבעה חיילי צבא סוריה וחייל נוסף נפצע, וכן נגרם נזק. עוד דווח, כי המתקפה כוונה נגד עמדות של הצבא הסורי ושל כוחות פרו-איראניים.

מטוס "כנף ציון", שקורקע על ידי ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, צפוי לחזור לפעילות בקרוב. בחדשות 12 דווח, כי המטוס – שנרכש ושופץ במטרה לשמש את ראש הממשלה, נשיא המדינה ובכירים נוספים – יחל בשבועות הקרובים למלא את ייעודו.

תחזית מזג האוויר: מחר יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בשפלה ובמישור החוף, וייעשה שם חם מהרגיל לעונה. בהרים ינשבו רוחות מזרחיות חזקות, וייתכן אובך.

ביום שני ימשיכו לנשב רוחות מזרחיות חזקות, בעיקר בצפון הארץ ובהרים, ועדיין ייתכן אובך. תחול ירידה קלה בטמפרטורות בעיקר במישור החוף ובשפלה, אך יוסיף להיות שם חם מהרגיל לעונה. בשאר אזורי הארץ הטמפרטורות יהיו מעט גבוהות מהרגיל לעונה.

תגיות:הליכודבצלאל סמוטריץ'אזרבייג'ן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה