חדשות בעולם

מוישי הולצברג מפתיע בוועדת האו"ם: "שאף אחד לא יעבור מה שאני עברתי"

ביום שישי האחרון נתן מוישי הולצברג נאום חזק וחוצב להבות - בפני חברי ועדת הטרור במועצת הביטחון של האו"ם, שהתכנסו בכינוס מיוחד במומבאי. "לא מאחל לאף אחד לעבור מה שאני עברתי. נותרתי יתום מאמא ואבא, סנדרה הצילה אותי מהתופת במסירות נפש"

אא

מוישי הולצברג כבר בן 16, וביום שישי האחרון הוא נתן נאום חזק וחוצב להבות אש בפני חברת ועדת הטרור במועצת הביטחון של האו"ם, שהתכנסו בכינוס מיוחד במומבאי. 

כידוע, מוישי שכל את הוריו - גבי ורבקי הי"ד, בפיגוע הטרור שאירע בבית חב"ד במומבאי, לפני 14 שנה. אז היה מוישי הקטן תינוק בן שנתיים, והוא ניצל על ידי המטפלת הגויה שלו. 

"זה מאוד חשוב שאתם יושבים כאן יחד היום ומנסים למצוא דרכים להילחם בטרור, כדי שאף אחד לא יעבור את מה שאני עברתי", פתח מוישי את הנאום שלו ואמר: "ההורים שלי בנו כאן בית חב"ד, שהיה בית חם ופתוח לכל אדם, גם ליהודים וגם ללא יהודים. האומנת שלי סנדרה השכיבה אותי לישון, כשפתאום נשמעו צרור יריות. מחבלים פרצו לבניין שלנו, וירו לכל עבר. הם רצחו את ההורים האהובים שלי ועוד ארבעה אורחים שהיו בבית חב"ד. סנדרה הצילה אותי מהתופת במסירות נפש. נשארתי יתום, בלי אבא ואמא. סבא וסבתא שלי היקרים, הרב שמעון ויהודית רוזנברג, לקחו אותי לביתם בעפולה, בישראל, ומגדלים אותי עד היום".

חברי מועצת הביטחון הזמינו באופן אישי את מוישי, סבו וסבתו - להשתתף בוועדה, שאמורה לגבש הנחיות לאיום שהופך ליותר ויותר מוחשי - שימוש של מחבלים ברחפנים, במשחקים וירטואליים שמדמים ארגוני טרור ובמטבע קריפטו שנסחר על ידי פעילי טרור. 

"טרור הוא רוע מוחלט, ואין לו מקום בעולם של היום", כך אמר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. "המאבק בטרור חייב להיות בראש סדר העדיפויות העולמי". 

 

תגיות:חבדהודוישיבהשלוחיםאוםמוישי הולצברג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה