חדשות בארץ

מחירי מעונות היום יעלו במאות שקלים לחודש

ועדת סל המחירים פרסמה את המלצותיה, לפיהן יש להעלות את התשלום עבור מעונות היום. במקרה של תינוק מגיל לידה ועד שנה יידרשו ההורים להוסיף 481 שקלים פלוס מע"מ  

  • ד' אלול התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד האוצר פרסם היום (רביעי) את מסקנותיה של ועדת סל המחירים, שהמליצה להעלות את מחירי מעונות היום בסכום ממוצע של כ-290 שקלים בחודש.

במסקנותיה התייחסה הוועדה ל"מעונות הסמל". מעונות אלו הינם מעונות יום מוכרים שקיבלו היתר ממשרד החינוך, כגון אמונה, ויצ"ו ונעמ"ת. על פי נתוני משרד החינוך, כ-100 אלף משפחות שולחות את ילדיהם למעונות אלו.

על פי המלצות הוועדה, תיקבע שיטת תשלום דיפרנציאלית לפי גיל הילדים – ככל שהילד צעיר יותר כך ייאלצו ההורים לשלם עבורו יותר.

הורים לילדים בגילאי שנתיים עד שלוש צפויים לשלם תוספת של 180 שקלים. הורים לפעוטות בגילאי שנה עד שנתיים ישלמו 262 שקלים נוספים. בתינוקייה, מגיל 0-שנה, התוספת תהיה משמעותית בהרבה ותעמוד על 481 שקלים. חשוב לציין, כי סכום זה אינו כולל את המע"מ בסך 17%.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושר האוצר אביגדור ליברמן אמרו כי בכוונתם לסבסד את העלייה במחיר למשפחות זכאיות. מכיוון שכך, לדבריהם, רוב המשפחות לא יישאו בעלויות: "סבסוד זה אושרר בהחלטת ממשלה בינואר האחרון, חודשים לפני היציאה לבחירות, ומגובה בחוות דעת של היועצת המשפטית של משרד החינוך".

למרות המסקנות, מסתמן קושי גדול ליישמן, זאת לאור ממשלת המעבר שמוגבלת בסמכויותיה. מכיוון שכך, קיים חשש אמיתי לשביתה במעונות היום.

 

 

תגיות:משרד האוצרמעונות יום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה