חדשות בארץ

בלי ידיים ובלי רגליים: מוחמד דף חי ומוביל את החמאס

הוא משקיע רבות בשיקום מערך המנהרות, מערך הטילים ושדרוג היחסים עם איראן • כך חזר המבוקש מספר 1 , קטוע ידיים ורגליים, לתפקד כרמטכ"ל החמאס ולהיות על הכוונת של ישראל, מצרים וארה"ב

אא

בר מזל: הטרוריסט המבוקש מספר 1 בארגון הטרור "חמאס", מוחמד דף, חי ומנהל את מערך שיקום המנהרות וההכנות לקראת הלחימה הבאה, כך אישר אמש גורם בכיר במערכת הביטחון.

כזכור, מוחמד דף הוא רמטכ"ל החמאס. הוא שרד חמישה ניסיונות חיסול, ביניהם התקיפה הממוקדת בביתו לפני כ- 9 חודשים, בה נהרגו אשתו ובנו. לפי הדיווחים בעבר, בעקבות ניסיון החיסול השלישי בתקופת 'צוק איתן', אז נורה לרכבו טיל ממטוס צה"ל, נקטעו ידיו ורגליו של דף אך הוא לא חדל מלעסוק בפעילות טרור.

 דף הינו ארכיטקט מערך המנהרות בעזה. הוא גם המוח מאחורי פעולות טרור קטלניות רבות של חמאס, ובהן ניסיון החדירה לנירים ב'צוק איתן', פעולה בה נספו שלושה חיילי צה"ל. אחרי תהליך שיקום שעבר בשל פציעתו הקשה, דף חוזר בימים אלה לנהל את הארגון.

בין המטרות המרכזיות שמקדם מוחמד דף בימים אלה נמצאים שיקום ושדרוג מערך המנהרות בעזה. מלבד מצבו הכלכלי הקשה של הארגון, ובעיית הכנסת חומרי בנייה לרצועה אשר הפכה למורכבת וקשה מאי פעם בשל הלחימה התקיפה של המצרים במנהרות, נאלצים בארגון להתמודד מול המערכת הטכנולוגית החדישה לאיתור מנהרות ואזורי החפירה.

מוחמד דף (צילום: דובר צה"ל)מוחמד דף (צילום: דובר צה"ל)

בנוסף משקיע דף בימים האחרונים זמן רב ועשרות פגישות על מנת לחזק את הקשר עם ידידות לשעבר או ידידות-בפוטנציה של חמאס,  ביניהן קטאר, איראן ועוד. פעילות זו נועדה לגייס כספים, נשק וכל סיוע אפשרי על מנת להצליח בעימות הבא מול ישראל.

יש לציין כי דף הינו מבוקש בכיר לא רק בעיני הישראלים: דף מבוקש גם במצרים, וסוכנות הביון האמריקנית ה- FBI אף מוכנה לשלם 5 מיליון דולר כופר למי שיסגיר אותו, כפי שמופיע באתר המיוחד להסגרת פושעים של הסוכנות. בגלל הסכנה לחייו, דף לא יוצא לרחוב וחי באופן החשאי ביותר. התמונה האחרונה שלו פורסמה לפני כ- 15 שנה.

גם לפני שבכירים במודיעין הישראלי אישרו את הידיעה כי דף חי ומנהל את ארגון חמאס, היו לא מעט רמזים לכך שדף אכן שרד את ניסיון החיסול האחרון. כך למשל, לאחר התקיפה בקונייטרה בחודש ינואר שיוחסה לישראל, תקיפה שבה נהרגו בין השאר ג'יהאד מורנייה וגנרל איראני בכיר במשמרות המהפכה, שיגר דף מכתב ניחומים ל"חיזבאללה". דף כתב כי: "על כל כוחות ההתנגדות לעשות יד אחת מול האויב הציוני ועוזריו. ישראל היא האויב האמיתי של האומה המוסלמית וכל הרובים צריכים להיות מופנים אליו. צריך שהמערכה הבאה תנוהל ביחד ושתהיה אש צולבת מעל האדמה הכבושה".

תגיות:מוחמד דףחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה