עובדות שלא ידעתם

הידעתם למה הכלבים זוקפים את אוזניהם?

מהו הדו-חי הגדול בעולם, איזה יער יודע לרקוד, ומיהי האונייה הגדולה ביותר? 5 עובדות שלא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם למה כלבים זוקפים את אוזניהם? לפעמים רואים כלב מרים את ראשו וזוקף את אזניו, ללא סיבה נראית לעין. הסיבה היא שהכלבים, שחוש השמיעה וחוש הריח שלהם חדים ורחבים הרבה יותר מאלה של האדם, מבחינים לעיתים בדברים שבני האדם לא מסוגלים להבחין בהם, ובתגובה, זוקפים את אוזניהם.

הידעתם מיהו הדו-חי הגדול בעולם? דו-חיים הם בעלי חיים שיכולים לחיות גם במים וגם על היבשה. הדו-חי הגדול ביותר שידוע כיום הוא הסלמנדרה היפנית, שאורכה יכול להגיע עד למטר וחצי. בעבר היתה סלמנדרת הענק הסינית הדו-חי הגדול ביותר, אך גודלן קטן בעשורים האחרונים, בעיקר בעקבות ציד שלהן בסין.

הידעתם איזה יער יודע לרקוד? הוא לא ממש רוקד, אבל ב"יער הרוקד" שליד העיר קליניגרד שברוסיה, העצים נראים כאילו הם רוקדים. לכל אחד מן העצים יש פיתול מפתיע וייחודי לו של הענפים, מה שמעניק את התחושה המשעשעת. הסיבה לצורתם המוזרה של העצים ביער הזה אינה ידועה.

הידעתם מהו היצור החי הגדול בעולם? זה אינו בעל חיים, אלא פטריה – ארמילאריה שחיה במדינת אורגון שבארה"ב. כבר לפני שנים רבות הגיע גודלה ל-2,200 דונם, והיא עדיין ממשיכה לגדול.

הידעתם מהי אוניית הנוסעים הגדולה בעולם? זוהי ה"אואזיס של הימים", אוניית ענק שבה שבע שכונות מגורים, שכל אחת מהן מעוצבת בצורה שונה. ממש עיר ששטה על פני המים. הספינה מיועדת ללא פחות מ-6,300 נוסעים.

תגיות:כלביםעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה