עובדות שלא ידעתם

הידעתם איך הדולפינים שוחים?

ממה עשויים קורי עכביש, איפה נמצא הנהר הצהוב, ולמה הקרח צף? 5 עובדות שלא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם איך הדולפינים שוחים? הדולפינים הם יונקים שחיים במים, אך הם שוחים בדיוק כמו דגים – ואף טוב יותר מחלק מהדגים. זנבו של הדולפין עולה ויורד, וכך מאפשר לו לשחות בקלות למרחקים גדולים, בזמן שהסנפירים מסייעים לו בניווט.

הידעתם ממה עשויים קורי העכביש? העכביש טווה את קוריו על מנת ללכוד בהם חרקים המשמשים לו כמזון. הקורים עצמם עשויים מחלבון, והם מהווים את החומר האורגני החזק ביותר. העכביש מייצר אותם מבלוטות שנמצאות בחלק התחתון של בטנו.

הידעתם היכן ישנו נהר צהוב? הנהר הצהוב של סין זורם מהרי באיינקאלה שבמערב סין ועד לים בוהיי שבים הצהוב. זהו הנהר השני באורכו מבין הנהרות בסין, והשישי באורכו בעולם. את צבעו הצהוב מקבל הנהר ממי הסחף של אדמת הלס שדרכה הוא עובר.

הידעתם למה הקרח צף? כל החומרים בעולם מתכווצים בקור, ומתרחבים בחום. רק המים "פועלים" אחרת: דווקא כאשר הם קופאים, הנפח שלהם גדל, מה שגורם לכך שצפיפות החומר נעשית קטנה יותר בקרח לעומת המים. לכן הקרח צף. זהו פלא הבריאה: לו היה הקרח מתכווץ ושוקע, הרי שהדגים ושאר חיות הים לא היו יכולים לחיות באזורים קרים. כיוון שהקרח צף, הם יכולים לחיות מתחת לקרחונים או לשכבות הקפואות של הנהר. ויתר על כן, שכבת הקרח מעל משמשת בידוד, כך שחום המים עדיין מאפשר חיים.

הידעתם לתוך איזה בור קופצים צנחנים? מערת הסנוניות שבמקסיקו היא המערה שלה הפיר בעל הנפח הגדול בעולם. עומקה של המערה מגיע ל-370 מטרים, והיא אמנם לא העמוקה בעולם, אך יכולה להכיל בתוכה את כל מגדל אייפל. בגלל הנפח הגדול שלה, היא נותנת תחושה של גודל עצום, וצנחנים לעיתים קופצים לתוכה עם מצנח, ממש כאילו היו צונחים ממטוס.

תגיות:דולפיןעובדות שלא ידעם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה