חדשות בארץ

אישי ציבור נפרדים מהרב אורי זוהר: "נגע ברבים כל כך מעם ישראל"

מכל רחבי הרשת מגיבים בכאב על פטירתו של הרב אורי זוהר זצ"ל בגיל 86: "היווה דמות מופת בדורנו"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

רבנים ואישי ציבור הגיבו היום (חמישי) בצער עם היוודע דבר פטירתו של הרב אורי זוהר זצ"ל.

הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, ספד בכאב: "יחד עם כל עם ישראל אני כואב בבוקר זה את הסתלקותו לבית עולמו של האי גברא רבה, ידידי האהוב הרב הצדיק אורי זוהר זצ"ל. מי שהיווה דמות מופת בדורנו, סלל את הדרך אל שורשי העם ורבים השיב מעוון. זכה לחיות חיים משמעותיים של תורה, בצניעות ובענווה, מתוך דביקות בבורא יתברך. חבל על דאבדין, מי ייתן לנו תמורתו".

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: "אורי היה חלק בלתי נפרד מהישראליות על כל גווניה, צבר שורשי וקוצני עם עולם רוח ענק ולב יהודי פועם. גדול במשחק, גדול בתרבות וגדול בתורה. תלמיד חכם שקירב לבבות בדרכי נועם. יהי זכרו ברוך".

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, מסר: "יחד עם כל בית ישראל הצטערתי לשמוע על פטירתו של הרב אורי זוהר זצ"ל, שהשיב רבים מעוון, קרבם לאבינו שבשמיים וקידש שם שמיים בדרכו ובמעשיו. אני שולח את תנחומיי למשפחה הרוממה ובהם לבנו, ידידי הרב דוד זוהר, נציג מסור של 'דגל התורה' בעיריית ירושלים. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', כתב: "ברוך דיין האמת. הרב אורי זוהר. איש שכולו תשובה. איש שהורה לכולנו דרכי תשובה. איש של תרבות ישראלית, איש של תרבות יהודית, איש של תורה ושל מסירות נפש. בתחנות חייו השונות נגע ברבים כל כך מעם ישראל. הרב אורי זצ"ל יחסר מאד בנוף הישראלי והיהודי. יהי זכרו ברוך".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר: "הרב זוהר היה דמות ייחודית המרבה כבוד שמיים בעולם, הרב זוהר החזיר רבים מעוון, סלל דרך להמונים אחריו וחייב את האחרים. כולו היה בעולם התורה, ההלכה, המוסר והיראה. משנות בגרותו שם את העולם הזה כפרוזדור לעולם הבא. ראינו מקרוב את דאגתו לכלל ומעשה החסד הרבים למען האחרים בצנעה. חינוך ילדי ישראל היה חשוב לו וראה בזה את חובתו. זהירותו מפגיעה בכל אדם הייתה לשם דבר, שמע לקול חכמים והדרכותיו סללו דרך להמונים. ברוך דיין האמת".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, ספד גם הוא לרב זוהר: "קיבלתי בצער ובכאב את הידיעה על פטירתו של גדול מחזירי התשובה ומענקי התרבות שלנו, הרב אורי זוהר ז"ל. הרב היה דמות לחיקוי, מקדש שם שמיים ואוהב ישראל גדול. יהי זכרו ברוך".

העיתונאי עקיבא וייס כתב: "את הרב אורי זוהר אזכור מהכנס השנתי של 'לב לאחים'. כילד וכבחור היה ברור לי שאסור לפספס כל שנה מחדש על הבמה את האיש שחצה את הקווים במופע של קירוב ולב יהודי ענק. איזה עוצמות היו לו. יהי זכרו ברוך".

אריה ארליך, עורך מגזין משפחה, כתב: "להיכנס לקיתון הצר של הרב אורי זוהר זצ"ל, זו הייתה רוממות רוח וחלישות דעת בו זמנית. חשבתי לעצמי, האיש הזה נולד בעולם החומר ועזב כל מנעמי עולם ומאז במסע מתמיד לפסגות הקדושה, ואילו אני נולדתי בעולם של תורה ומנסה להשיג חומר. רבי אורי זצ"ל חייב את כולנו. הלוואי שנזכה למקצת מזכויותיו".

תגיות:הרב דוד לאוהרב אורי זוהרמשה גפניבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה