אמונה

חי ב-2022? אל תחמיץ את הדברים המפתיעים האלו

"אם בורא עולם שלח אותנו לתוך קיני הצרעות של המחבלים – זה אומר שיש לנו פרופיל גבוה": דברי חיזוק לכל המתמודדים עם ניסיונות קשים ומרים

  • כ"ד אייר התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

רבים מאיתנו חווים ייסורים קשים ומרים: בדידות, שכול, מחלות, קשיים בזוגיות, בילדים, בבריאות, בפרנסה. "נווה התלאות", מגדיר רבנו תם את העולם הזה.

הרב עזריאל טאובר זצ"ל הגדיר את עם ישראל כ"יוצאי צבא", ודבריו המקוריים יכולים לשפוך אור על קשיינו בדור זה באופן כללי, ועל קשייו של כל אחד ואחד באופן פרטי.

"בצבא, כאשר ישנה פעולה מבצעית חשובה הדורשת מיומנות מיוחדת, כאשר נדרשים מן הלוחם כוחות מיוחדים או כח עמידה בלחצים במצבים קשים - המפקד יודע מתוך נסיונו לומר מי מבין כל החיילים מסוגל להצליח במבצע, ועל פי זה נבחרים האנשים לאותה פעולה", הסביר הרב טאובר.

"יש פרופיל צבאי על פיו נקבעים מי החיילים שיהיו טייסים, ואלו יהיו הטנקיסטים, ומי טוב בעבודת המטבח. אם בורא עולם שולח אותנו לתוך 'קיני הצרעות של המחבלים', כביכול להביא משם ניצוצות של קדושה – עלינו ללמוד מכך שיש לנו פרופיל גבוה, נשמה גבוהה המוכשרת ומתאימה לתנאי השטח.

"אם הקב"ה בחר בנו", המשיך רבי עזריאל, "לחיות בדור הקשה הזה וללחום את מלחמת הקדושה בסטרא אחרא - אין זו טעות, הקב"ה לא יותר גרוע מכל מפקד בצבא, שיודע מי הם הפיקודים שלו ומה כוחותיהם.

"ואם שמו אותנו להיות 'יוצאי צבא' בדור הזה, יכול נוכל ועלה נעלה, יש לנו כנראה נשמות גבוהות מאוד שמסוגלות להחזיק מעמד גם בזוהמא וטינופות המקיפים אותנו מכל עבר", סיים הרב טאובר את דבריו המחזקים.

אם בורא עולם בחר בך להתמודד עם ייסורים בלתי נתפסים – ראה בכך אות שהמפקד הכללי רואה בך ימ"מניק, ושולח אותך עמוק אל תוך קו האש. אתה בעל נשמה גבוהה, המוכשרות ומתאימה לתנאי השטח הקשים. חזק ואמץ במלחמת החיים היום-יומית המאתגרת הזו.

מדוע יש ייסורים בעולם? הרב זמיר כהן ב-4 דקות יקרות מפז:

מבוסס על דבריו של הרב ישראל קליין בעלון 'שלהבת'

תגיות:נסיונותחיזוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה