מעניין

מטורף: הכירו את המנתח הצעיר ביותר בעולם, שהחל את דרכו כבר בגיל... שבע

בשנת 2000 עלה לתודעת הציבור העולמית שמו של אקרית ג'אסוואל - שהיה אז רק בן שבע אמנם, אך כבר הוכתר בתואר הנכסף 'המנתח הצעיר ביותר' בעולם. מתי הבינו הוריו כי הם מגדלים גאון בבית?

אא

בשנת 2000 עלה לתודעת הציבור העולמית שמו של אקרית ג'אסוואל - שהיה אז רק בן שבע אמנם, אך כבר הוכתר בתואר הנכסף 'המנתח הצעיר ביותר' בעולם. 

לג'אסוואל, שנולד בשנת 1993 במחוז פראדש שבהודו, היו חיים בכלל לא פשוטים. 

הוריו סיפרו כי כבר בגיל 10 חודשים למד אקרית לדבר וללכת. "בגיל שנתיים הוא כבר ידע לקרוא ולכתוב, ושלוש שנים לאחר מכן, בגיל חמש, הוא כבר דקלם בעל פה מחזות של שייקספיר וספרים שקשורים לרפואה".

הוריו, שצפו מן הצד בהתפעלות על ילד שקורא ומבין את המינוחים הטרמינולוגיים של הספרות הרפואית, סיפרו עליו לרופא-חבר שהכירו, ואז למעשה החלה הקריירה שלו. "הרופאים מהעיירה שלי אמרו להוריי להביא אותי כדי לצפות בניתוח בילדה בת שמונה. זה לא היה כל כך מקובל, אבל גם אני לא הייתי ילד רגיל, וההורים שלי קיבלו את זה".

הורי הילדה לא יכלו לשלם על הניתוח שלה, ולמרות שאז הוא עוד לא הוסמך - הרופאים נדהמו לראות כי אקרית יודע בדיוק מה לעשות, היכן לגעת, באלו כלים להשתמש וכיצד לא לפגוע ברקמות בריאות. 

הרופאים נתנו לו לנהל את הניתוח, כאמור כשהוא בן שבע בלבד, ולתדהמת כולם - אקרית הצליח לעמוד במשימה, הגדולה בכמה 'מידות' ממידותיו של ילד פשוט ורגיל, אך לא ממידותיו שלו, ילד שהוכרז גאון כבר כתינוק. 

בהיותו בן 12 נרשם אקרית לאוניברסיטת צ'אנדיגאר במדינתו, וגם שם 'עשה היסטוריה' בתור הסטודנט הצעיר ביותר באוניברסיטה. כשהתראיין אז לתקשורת וסיפר על אהבתו למקצוע, אמר בין היתר כי הוא "מקווה למצוא תרופה לסרטן" - משפט שהביא את העולם כולו להערצה כלפיו. 

תגיות:מדהיםמנתחהודו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה