חדשות בארץ

הפיגוע באלעד: הותרו לפרסום שמות שלושת הנרצחים

יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח הי"ד הם שלושת הנרצחים בפיגוע בעיר אלעד. כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחרי שני המחבלים, שנמלטו מזירת הפיגוע

זירת הפיגוע באלעד, אמש (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)זירת הפיגוע באלעד, אמש (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 8:25)

הותרו לפרסום שמותיהם של שלושת הנרצחים בפיגוע אמש (חמישי) באלעד: יונתן חבקוק, בן 44; בועז גול, בן 49; ואורן בן יפתח, בן 35. הי"ד. חבקוק, תושב אלעד, הותיר אחריו חמישה ילדים. גול, תושב העיר, הותיר אחריו חמישה ילדים. בן יפתח, שהתגורר בלוד, הותיר אחריו שישה ילדים.

מצבו של אחד מפצועי הפיגוע, המאושפז בבית החולים שיבא, ממשיך להיות קשה ויציב. מבית החולים נמסר, כי הוא מורדם ומונשם ומאושפז ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי. בבית החולים בילינסון עדכנו, כי הצוותים הרפואיים ממשיכים להילחם על חייהם של שני פצועים. מצבו של אחד מהם מוגדר קשה, ועדיין נשקפת סכנה לחייו. מצבו של פצוע נוסף מוגדר לא יציב ונשקפת סכנה לחייו. במהלך הלילה הגיעו לחדר המיון ארבעה נפגעי חרדה ואדם נוסף שנפגע בידו מרסיסי זכוכית באחת מזירות הפיגוע. החמישה טופלו ושוחררו לביתם.

המשטרה פרסמה הבוקר את תמונותיהם של שני המחבלים שנמלטו מזירת הפיגוע: אסעד יוסף אסעד אל-רפאעי, בן 19, וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20. במערכת הביטחון חוששים כי המחבלים, תושבי הכפר רומאנה שבאזור ג'נין, ינסו לבצע פיגוע נוסף: "יש לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל חשד/מידע הנוגע למקום הימצאם", נמסר מהמשטרה.

הלימודים באלעד מתקיימים הבוקר כסדרם. מהעירייה נמסר, כי "בהיוועצות עם גורמי הבטחון, ולאחר הערכת מצב, הוחלט כי היום יתקיימו לימודים במוסדות החינוך, תוך עיבוי של מערך האבטחה בכל רחבי העיר. אנא, נהגו בזהירות, ודווחו למשטרה במוקד 100 על כל תנועה חשודה. החל מאמש פועל מוקד מידע מאויש למשפחות העיר, על ידי השירות הפסיכולוגי החינוכי ומחלקת הרווחה".

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הלילה התייעצות ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון, שר החוץ, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, ראש השב"כ, הרמטכ"ל, ראש המוסד ובכירים נוספים. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "בשיחה הוצגה השתלשלות האירועים בפיגוע שאירע הערב בעיר אלעד, וכן המאמצים הנעשים כעת בשטח לאיתור המחבלים. כמו כן, הוחלט על המשך הפעילות המבצעית של משטרת ישראל, הימ"מ והשב"כ לשעות הקרובות ולימים הקרובים".

"יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח זכרונם לברכה, שנרצחו אתמול בפיגוע האכזרי באלעד, הותירו אחריהם 16 ילדים יתומים", אמר בנט הבוקר. "אויבינו יצאו למסע רצח כנגד יהודים באשר הם. מטרתם לשבור את רוחנו; הם ייכשלו. אנחנו נשים ידינו על המחבלים ועל סביבתם התומכת, והם ישלמו את המחיר. אני מוסר את תנחומיי מעומק ליבי למשפחות הנרצחים. יהי זכרם ברוך".

הנשיא יצחק הרצוג מסר: "התקשרתי בבוקר של יגון קודר לראש עיריית אלעד ישראל פרוש, לנחם ולחזק אותו ואת תושביו. שלושה אבות שנרצחו אמש באכזריות תהומית על ידי מחבלים בני עוולה, שנרדפם ונשיגם ונשיב להם ולשולחיהם כגמולם. חיבוק למשפחות הדואבות ולפצועים".

תגיות:אלעדפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה