חדשות בארץ

הח"כים החילונים על הלווית הגר"ח קנייבסקי: "צניעות הנהגה שיש לקנא בה"

חברי כנסת חילונים התייחסו להלוויית הענק: "יש ציבור שלם שהוא חלק מאיתנו שמתאבל על גדול הדור שלו, על המנהיג הכי גדול שלהם"

  • י"ז אדר ב' התשפ"ב
מסע הלווית הגר"ח קנייבסקי זצ"למסע הלווית הגר"ח קנייבסקי זצ"ל
אא

תושבי גוש דן, דתיים וחילונים כאחד, השתתפו היום (ראשון) באבל הכבד שפקד את עם ישראל. כחלק מההיערכות להלוויה, נסגרו כבישים רבים ברחבי גוש דן, וכל מוסדות הלימוד עברו ללימודים מרחוק.

ברחבי הרשת הביעו רבים את תסכולם על כך, ומי שנחלץ להנהגת החרדים היו דווקא... חברי הכנסת החילונים.

שרת הפנים איילת שקד צייצה בטוויטר שלה: "התמונות ממסע הלוויה רב המשתתפים בבני ברק מייצגות את הכוח הרוחני שהחזיק את עם ישראל באלפי שנות גלות - חשיבות המסורת העוברת בחרדת קודש בשרשרת הדורות. כבוד חכמים. ערך החינוך. צניעות הנהגה שיש להתקנא בה. מי ייתן והרב קנייבסקי יהא מליץ יושר על הציבור בישראל. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

גם חברת הכנסת איבתיסאם מראענה (העבודה) התייחסה להלווית הענק שגרמה לסגירת הכבישים באזור גוש דן והשבתת מקומות העבודה והלימודים. "האם מוצדק לסגור את גוש דן בשל הלוויתו של הרב קנייבסקי ז"ל?", תהתה מרענה ומיד השיבה: "חד משמעית כן". הח"כית הוסיפה כי "אני אומרת שצריך לקחת אחריות על אירוע כה עצום ועדיף לשתק את הגוש ליום אחד (הקורונה עשתה זאת כמעט שנתיים) מאשר למצוא את עצמנו באירוע שיוצא משליטה. מסע הלוויה שקט ובטוח לציבור האבלים על מותו של הרב".

אורנה ברביבאי, שרת הכלכלה מטעם מפלגת יש עתיד, גיבתה אף היא את הציבור החרדי. "רבבות רואים ברב קנייבסקי את גדול הדור, בעוד רבים אחרים כלל לא מכירים את פועלו. יכול להיות חיבור בין העולמות, לא רק בשל הפקקים בהלוויה?!", תהתה.

סגן שר החוץ עידן רול (יש עתיד) הגיב בחריפות למבקרים ברשתות החברתיות: "לא שותף לביקורת על חסימת הכבישים עקב הלווייתו של הרב קנייבסקי ז"ל. כבישים נחסמים חדשות לבקרים גם עבור אירועי תרבות, מרתונים והפגנות. אפשר ורצוי לכבד גם מה שחשוב לאחר".    

גם ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד), יו"ר הוועדה לביטחון פנים, הגיבה: "תתאפקו. אז אין בית ספר (יש זום) אין אוכל בצהרון (נזמין) אי אפשר להיפגש (נתקשר) ‏יום אחד, לא יקרה כלום. יש ציבור שלם שהוא חלק מאיתנו שמתאבל על גדול הדור שלו, על המנהיג הכי גדול שלהם. אנחנו סוגרים את העיר כל כמה חודשים לאירועים באמת פחות חשובים".

(צילום: יהושע ברים)

תגיות:הלוויההרב חיים קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה