חדשות יהדות

כך חוגגים את פורים באוקראינה: "קוראים מגילה ומצפים לנס"

בקייב יקראו במגילה בכמה מוקדים ברחבי העיר, בערים אחרות קוראים מוקדם, כדי שאנשים יחזרו לבתיהם לפני תחילת העוצר, ובמולדובה נערכת קריאת מגילה לפליטים. "חוגגים ומצפים לנס פורים"

(צילום: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה)(צילום: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה)
אא

בערים המרכזיות באוקראינה, ובראשן עיר הבירה קייב, ינסו לשמוח גם בחג הפורים השנה, עד כמה שניתן.

בבית חב"ד בקייב יקרא רב העיר הרב יונתן מרקוביץ את המגילה בכמה נקודות בפני מאות יהודים שנמלטו מבתיהם ומצאו מקלט בכמה מבנים של חב"ד בעיר. כיוון שקייב נתונה תחת עוצר, קיבל הרב מדבקה מיוחדת שמתירה לו להסתובב ברחבי העיר. יתר יהודי העיר שספונים בבתיהם יצטרפו לקריאת המגילה שתשודר גם בזום.

גם באודסה יציינו את פורים: שליח חב"ד ורב העיר הרב אברהם וולף חזר לאודסה אחרי שהצליח להעביר בשלום 120 ילדים מבית היתומים שלו אל מחוץ לגבולות המדינה. יחד איתם הוא חילץ גם 140 נשים וילדים שבעליהן לא יכלו לצאת מהמדינה בשל חוק הגיוס. "העיר ריקה, אבל אנחנו כאן כי זה התפקיד שהוטל עלינו בידי הרבי מליובאוויטש", הוא אומר, "הלילה נזדרז לקרוא במגילה כדי לאפשר למתפללים שיגיעו לבית הכנסת לחזור לבתיהם עד העוצר, וגם מחר נעשה את סעודת הפורים בשעה מוקדמת, כדי לסיים לפני שהעוצר מתחיל - ב-20:00".

לדברי הרב וולף, "10 אלף יהודים נמלטו מאודסה, אך עדיין נמצאים כאן 30 אלף מחברי הקהילה, וננסה להגיע לכמה שיותר מהם בכפוף למצב ולמגבלות. בין היתר נקרא את המגילה וננסה לחגוג עם 50 ניצולי השואה שנמצאים בבית האבות שלנו - שהצעיר בהם בן 91".

גם בערים אחרות, כמו לבוב, ז'פרוז'יה, אוז'גורוד, קריבוי-רוג, ז'יטומיר וכמובן שבערים במערב המדינה שנהנות לפי שעה מהשקט יתקיימו החגיגות. בלבוב יתקיימו קריאת המגילה ומסיבת פורים בכמה מוקדים - גם בבית הכנסת וגם במרכז שמארח פליטים דוברי עברית ועיתונאים מישראל.

חלק מהרבנים שליוו את בני משפחותיהם וקהילותיהם אל מחוץ לאוקראינה, שבו במיוחד כדי לקרוא במגילה ליהודים שנשארו בערים שבהן הם פועלים. באוז'גורוד למשל, העיר המערבית ביותר באוקראינה, על גבול סלובקיה, תיערך קריאת מגילה המונית למאות פליטים שהגיעו לעיר.

בעיר דנייפרו אמר הרב מאיר סטמבלר, יו"ר הפדרציה: "נקרא הלילה את המגילה במרכז היהודי הגדול בעולם, 'מנורה', עם רבה הראשי של העיר הרב שמואל קמינצקי וננסה לשמוח עד כמה שניתן בהתחשב במצב הנוכחי".

גם במולדובה ישתתפו מאות בקריאת המגילה שיערכו שלוחי חב"ד בקישינב עבור הפליטים; מחר תתקיים סעודת פורים חגיגית בשלושה מתחמי ההארחה ששכרה חב"ד במולדובה עבור הפליטים.

חב"ד דאגה גם לעולים ארצה ותקיים הלילה אירוע פורים גדול לפליטים באולם 'בית רבקה' בכפר חב"ד.

תגיות:פוריםאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה