חדשות בעולם

"גיבורה": תמיכה אדירה בעובדת שהתפרצה לשידור החי

גם נשיא אוקראינה מודה לעובדת שנכנסה לאולפן 'רוסיה 1' עם כרזה נגד המלחמה. "עשית היסטוריה", "אישה אמיצה", "גיבורה". היא נעצרה ותועמד לדין בעוון שעונשו עד 15 שנות מאסר

  • י"ב אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הסרטון המתעד את המעשה, בו פרצה מרינה אובסייניקובה, עובדת ערוץ הטלוויזיה הממלכתי הרוסי, שהתפרצה אמש לשידור החי, והניפה שלט בגנות המלחמה, זכה בתוך מספר שעות למיליוני צפיות ברשת.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודה לאובסייניקובה. בסרטון שפרסם אמר: "אני מודה באופן אישי לאישה שנכנסה לאולפן של 'רוסיה 1' עם כרזה נגד המלחמה. אני אסיר תודה לרוסים שאינם מפסיקים לנסות לדווח על האמת. שאינם פוחדים למחות. כל עוד ארצכם לא בודדה את עצמה לחלוטין משאר העולם והפכה את עצמה לצפון קוריאה ענקית, אתם חייבים להיאבק. אסור לכם לאבד את ההזדמנות שלכם".

"גיבורה", מגדירים רבים ברחבי העולם את אובסייניקובה, אם לשניים, שהמעשה האמיץ שעשתה עלול לשלוח אותה ל-15 שנה בכלא. עשרות אלפים השאירו הודעות בעמוד הפייסבוק שלה, ביניהן: "תודה לך, מרסי, ספסיבה, עשית היסטוריה!", "גברת אמיצה – אנחנו איתך!", "איזה מעשה מצפוני ולא-אנוכי. מרינה, את השראה לכולנו", ו"את דוגמה אמיתית. תישארי חזקה".

אובסייניקובה, עורכת בערוץ הטלוויזיה הרוסי, הדהימה אמש את עמיתיה ואת העולם כשבמהלך משדר החדשות רצה לתוך האולפן, ומאחורי המגישה הניפה שלט שעליו נכתב: "עצרו את המלחמה! אל תאמינו לתעמולה! הם משקרים לכם כאן! רוסים נגד המלחמה".

לפני שעשתה את המעשה שהוגדר על ידי חלק מהפרשנים כ"התאבדות", הקליטה אובסייניקובה סרטון ובו ציינה שהיא מתביישת בכך שהייתה שותפה להפצת שקריו של המשטר הרוסי: "בשנים האחרונות עבדתי עבור 'רוסיה 1'. עשיתי תעמולה עבור הקרמלין ואני מתביישת בזה מאוד – אני מתביישת שהנחתי לאנשים לשקר ממסכי הטלוויזיה ואפשרתי להפוך את העם הרוסי לעם של זומבים. לא אמרנו שום דבר ב-2014 כשזה רק החל. לא מחינו כשהקרמלין הרעיל את נבלני. פשוט צפינו בשקט במשטר הלא-אנושי הזה. עכשיו כל העולם הפנה לנו את גבו, ועשרה דורות של צאצאים שלנו לא יוכלו למחוק את זכר מלחמת האחים הזו".

מיד לאחר המעשה הנועז נעצרה אובסייניקובה והועברה לתחנת המשטרה. עורך דינה דיווח שהוא אינו מצליח למצוא אותה. ככל הנראה היא תועמד לדין בגין "הפצה במודע של מידע שקרי על כוחות הביטחון הרוסיים".

לאחרונה אישר הפרלמנט הרוסי חוק, לפיו מי שידבר סרה נגד כוחות הביטחון של רוסיה ומעשיהם באוקראינה יוכל להישלח ל-15 שנות מאסר. למעשה, בכך נאסר לשדר כל דיווח שאינו מזוהה לחלוטין עם דיווחי הקרמלין על הנעשה באוקראינה.

פוטין ממשיך בדיכוי האכזרי שלו את המוחים: יותר מ-14 אלף רוסים נעצרו בגין השתתפותם במחאה הזו.

תגיות:טלויזיהרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה