חדשות בארץ

פרויקטור מירון: "ההילולה השנה - בהשתתפות אלפים בלבד"

צבי טסלר, הפרויקטור לענייני מירון, סיפק לוועדת ביטחון הפנים הצצה לאופן בו תיערך השנה הילולת הרשב"י. שר הדתות מתן כהנא ביקש להבהיר כי ארגון ההילולה מונע אך ורק משיקולים של מסורת אבות וביטחון הציבור

  • ד' אדר ב' התשפ"ב
צילום: (דוד כהן / פלאש 90)צילום: (דוד כהן / פלאש 90)
אא

ההילולה המסורתית של רשב"י בהר מירון צפויה להיערך בעוד כחודשיים, בל"ג בעומר. האירוע, שהסתיים בשנה שעברה בעשרות הרוגים, פצועים רבים ונזק רב, מעסיק מאוד את כוחות הביטחון. ועדת ביטחון הפנים של הכנסת דנה היום (שני) בהיערכותם של הגופים השונים לקראת האירוע המדובר.

צבי טסלר, הפרויקטור המיוחד שמונה לענייני מירון, אמר בוועדה: "בהילולה השנה נשים דגש מיוחד על קיום הדלקה אחת בלבד, על טקס התייחדות עם הרוגי האסון שיתקיים ככל הנראה במוצאי ההילולה, ועל התנועה של המתפללים במתחם הציון הצפוף. עשינו סיור בשטח, וכעת אנחנו לא יודעים לומר במדויק כמה אנשים יוכלו להיות בשטח ההר".

"כשעשינו סיור בשטח הערכנו את המספר בכ-20,000 אנשים", הוסיף טסלר. "אך לאחר מכן הבנו שחלק מהשטחים אינם בטיחותיים, ולכן נכון לעכשיו המספר יהיה אלפים בודדים. רק אלפים בודדים בלבד יוכלו לשהות בהר מירון בל"ג בעומר".

שר הדתות מתן כהנא, שהשתתף בדיון, אמר: "השנה הזאת היא שנה אחרת. יש עדיין הרבה לקונות ואנחנו משתדלים להיכנס אליהן ולטפל בהן, לא להשאיר דברים ליד המקרה. ועדת החקירה עדיין עובדת, והאתר לא נראה כעת כפי שהוא ייראה בעוד שנתיים מהיום. חייבים לעבור את השנה הזאת בהצלחה".

על רקע המתיחות בין הממשלה לחברי הכנסת החרדים, הוסיף כהנא: "חשוב לי להדגיש שזה נושא א-פוליטי לחלוטין, גם אם במשרד הדתות קורים דברים שיש לגביהם מחלוקות. אנחנו לא מכניסים אליו שיקולים פוליטיים, אלא רק שיקולים של מסורת אבות וביטחון הציבור".

כהנא גם בירך על הגעתו של ח"כ יעקב מרגי מש"ס לדיון: "התמיכה של מנהיגי הציבור לשתף פעולה עם ההנחיות ועם כוחות הביטחון קריטית כדי שהדבר הזה יצליח".

תגיות:מירוןל"ג בעומרמתן כהנא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה