חדשות בעולם

מעל 7,000 מפגינים ברוסיה נעצרו, ביניהם ילדים

אלפים שיוצאים להפגין נגד המלחמה באוקראינה – מוצאים את עצמם בבתי המעצר. בתקשורת הממלכתית ברוסיה אין אף דיווח על ההפצצות באוקראינה

  • ל' אדר א' התשפ"ב
(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

המחאה בתוך רוסיה גוברת, והשלטונות ממשיכים לדכא אותה בכוח. על פי ארגון העוקב אחר המעצרים, יותר מ-7,600 מפגינים נעצרו. הלילה נעצרה קשישה בת 77 כשהשתתפה בהפגנה. סרטון שפורסם בסנט פטרסבורג מתעד שוטרים שלוקחים אותה בכוח ממקום ההפגנה, בעת שהיא מחזיק שלט בו נכתב: "חייל, השלך את נשקך – ותהפוך לגיבור אמיתי!"

תמונות קשות נוספות מראות על ילדים בני 7 ו-11 בוכים מאחורי סורג ובריח. השלטונות עוצרים אלפי מפגינים, ופועלים כדי לדכא את המחאה ביד קשה.

יצוין כי בתקשורת הממלכתית ברוסיה אין אף דיווח על ההפצצות וההפגזות באוקראינה ופגיעה בחפים מפשע. צעירים ברוסיה ניזונים מהאינטרנט, וכך מתעדכנים במציאות הקשה. החשש ברוסיה כבד בשל הסנקציות הכבדות שהוטלו עליה מבחינה דיפלומטית, כלכלית, ספורטיבית ותרבותית.

בקרמלין ממשיכים לטעון שלמרות המכה הכלכלית שסופגת כעת רוסיה, אשר משפיעה על כל אזרח מן השורה, התמיכה בנשיא ולדימיר פוטין ממשיכה להיות "גבוהה מאוד".

אתמול קרא אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה הרוסית הכלוא, לאזרחי רוסיה לצאת להפגין מדי יום ב-19:00 נגד הפלישה לאוקראינה. "אנחנו, רוסיה, רוצים להיות אומה של שלום. אסור לנו להפוך לאומה של אנשים שותקים, של פחדנים שמעמידים פנים כי הם לא מבחינים במלחמה התוקפנית נגד אוקראינה, שפרצה בהוראה של הצאר המשוגע בעליל שלנו".

גינויים מתוך רוסיה מצטרפים לשורה של גינויים שמגיעים בימים האחרונים מהמערב. כך למשל גינה אמש נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן את הנשיא הרוסי, בנאום מצב האומה שלו: "המלחמה של פוטין הייתה מתוכננת מראש וללא התגרות. הוא דחה מאמצים לדיפלומטיה. הוא חשב שהמערב ונאט"ו לא יגיבו, והוא חשב שהוא יכול להפריד בינינו. פוטין טעה - היינו מוכנים. הגבנו לשקרים של רוסיה עם האמת, ועכשיו פוטין מבודד מהעולם יותר ממה שהיה אי פעם"

תגיות:רוסיההפגנהעצורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה