שבת

פתיחת השערים: "אני מחכה 12 שנים! מה עשית? את חייבת לגלות לי!", פרצה בבכי

"איך נושעתם לאחר 10 שנות המתנה? אני באותו מצב פלוס שנתיים. 12 שנים שאני ממתינה, מצפה ומייחלת. בעלי ואני עשינו כל השתדלות אפשרית, הפכנו את העולם, ובכל זאת אנו עדיין ממתינים. איך אתם זכיתם?", שאלה בדמעות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תוספת שבת "מותחת" את גבולות הגזרה של השבת ומוסיפה מימות החול אל הקודש. ה'בן איש חי' מבאר בספרו 'בן יהוידע' את דברי חז"ל "כל המענג את השבת נותנים לו נחלה בלי מיצרים", שמי שמקדים לקבל את השבת, פותח ומרחיב את גבולותיה, אז השבת משיבה לו באותו מטבע ופותחת לו את כל הגבולות, מרחיבה את גבולות נחלתו בכל המישורים, וזוכה הוא לפתיחת שערים בכל, בפרנסה, בריאות, פרי בטן, שידוכים ועוד.

הרב אשר קובלסקי סיפר את סיפורן המיוחד של שתי משפחות שנזקקו לישועה ענקית. אותן משפחות סיפרו לו ישירות את שארע להן, וכך היה: "היה זה לפני מספר שנים, בשעת ערב מוקדמת. הטלפון בגמ"ח 'תוספת שבת' צלצל, ועל הקו הייתה גב' וייס – אישה שכבר בטון דיבורה הראשוני ניכר הצער המהול בכל מילה. אט אט פתחה את ליבה וסיפרה, כי בימים אלה היא "חוגגת" עם בעלה עשור לנישואיהם, אבל אוי לחגיגה שכזאת – הרי התאריך העגול מציין עשור של המתנה, ציפייה, רצון וכמיהה לזכות בילד משלהם, לו עדיין לא זכו.

בקול שבור סיפרה על הפעולות הרבות שעשו יחדיו, היא ובעלה, כדי לזכות בישועה המבוששת מלבוא. כמה השתדלות רפואית-גשמית עשו, כמה סגולות ערכו, כמה תפילות התחננו. ובכל זאת, השקט עודו הולם בבית, מרעיש ומכאיב בלבבות. הילד הנכסף מסרב לבוא לפתחו של העולם הזה, מותיר אותם בהמתנה ארוכה ומתישה, כואבת ומצערת.

בגמ"ח, כשמו כן הוא – 'תוספת שבת', הציעו: הקדמת קבלת השבת. המוקדנית המנוסה הקריאה את הציטוט הנדיר מדברי האר"י הקדוש, כי הקדמת קבלת השבת, וחיזוק יהודים נוספים להקדים לקבל את השבת זו סגולה בטוחה ומנוסה לזכות בילדים. גב' וייס שמעה את הדברים, ההבטחות המרטיטות של הארי ז"ל קנו את ליבה, והיא ביקשה להיכנס למעגל מזכי הרבים בהקדמת קבלת השבת, בנוסף לכך שתעשה זאת בעצמה.

הוצע לה לקבל חומרי פרסום ועלוני חיזוק, ולהצטרף לקהל המתרחב והולך של הפועלים במסירות ובהתנדבות עילאית להפצת בשורת הקדמת קבלת השבת. גב' וייס שמחה להצטרף, ומאותו הרגע הפכה לטורבינה מהלכת בהפצת הבשורה, בעידוד וחיזוק בני משפחה וחברות, בתליית חומרי פרסום ובחלוקת עלוני עידוד. רבים מאוד זכו להצטרף למשפחת 'מקדימי קבלת השבת' הודות לפעילותה, והיא המשיכה לפעול במלוא המרץ, עד...

עד שנאלצה להפסיק, ובנסיבות משמחות במיוחד: בסימן ובמזל טוב, גברת וייס ילדה בת, תינוקת חמודה וחיננית. כן כן, לאחר למעלה מעשור (!) של ציפייה ואכזבה, כעבור יותר מעשר שנות המתנה גברת וייס הפכה לאמא, חובקת בזרועותיה תינוקת קטנה. את יבבותיה של הקטנה קשה היה לשמוע, לנוכח צהלות בני הזוג ובני המשפחה כולה, ששמחו על ישועת ה' הפלאית אותה ראו עין בעין.

אבל זו רק ההקדמה.

בשכונתה של הגב' וייס, מתגוררת משפחה נוספת, משפחת זכריה שמה. לאחר שגברת וייס שבה לביתה מאושרת מאי פעם, מטופלת במתנה ורדרדה וחייכנית, ערב אחד ביקשה שכנתה הגב' זכריה לבוא ולשוחח עימה.
"מה עשיתם? את חייבת לגלות לי!", פרצה גב' זכריה בבכי. "מה עשיתם? איך נושעתם לאחר 10 שנות המתנה? אני באותו מצב, פלוס שנתיים. 12 שנים שאני ממתינה, מצפה ומייחלת. בעלי ואני עשינו כל השתדלות אפשרית, הפכנו את העולם, ובכל זאת אנו עדיין ממתינים. איך אתם זכיתם? מה פתח לכם את הדלת?", ביקשה לברר הגב' זכריה כשדמעות על לחייה.

הגב' וייס האזינה לדברים, מי כמוה יכולה להזדהות עם הכאב, להבין עד כמה הוא קשה, נוקב, מפלח 24/7, ומיהרה לחזק את שכנתה ולעודדה, ואז השיבה לשאלתה "אם את שואלת אותי מה עשינו, אספר לך הכול בגילוי לב: ובכן, התינוקת הזו היא לא שלי, היא של 'תוספת שבת'. לא זכיתי בה עד שאימצתי את 'תוספת שבת', אני מחזיקה בה רק בזכות 'תוספת שבת'. אם את שואלת לעצתי – הצטרפי אליי, קבלי על עצמך 'תוספת שבת', וחזקי אחרים בעניין תוספת שבת".

באותו רגע החליטה גב' זכריה להצטרף לעניין, ומאותה השבת לא רק שהקדימה בעצמה לקבל את השבת, אלא אף פעלה בכל הכוח להפצת בשורת הקדמת קבלת השבת, במלוא העוז והעוצמה.
מודעות נתלו, עלונים חולקו, בני המשפחה חוזקו בעניין, היא פעלה במלוא המרץ למען המטרה העילאית, עד ש...

13 שנים לאחר נישואיהם, כעבור למעלה מ-150 חודשים של ציפייה מתוחה – זכו בני הזוג זכריה לחבוק בסימן טוב ובמזל טוב זוג תאומות, תינוקות קטנטנות ורכות, שהבכי שלהן היה המנגינה המתוקה ביותר בעולם.

בשכונה אחת, מסתובבות להן עכשיו 3 ילדות קטנות, ילדות של 'תוספת שבת'. יש משהו שממש מאחד את שלושתן: הדקות היקרות הללו, העוצמתיות ביותר בעולם, הדקות של 'תוספת שבת'. דקות נפלאות וקסומות, מרוממות ומענגות, ובד בבד – דקות שפותחות שערים. 3 בנות, כולן תוצרת מופתית של 'תוספת שבת'.

את הסיפור קיבלתי משתי המשפחות, ניתן לשוחח איתן ולשמוע את סיפורן המלא מכלי ראשון. הן ישמחו לספר גם לכם אותו, ובלבד שתעשו את זה – שתקחו על עצמכם דקות של תוספת שבת, שתנסו את זה בבית ותראו איך זה עובד, ובענק.
סל שלם של שפע ממתין לנו. הישועות להן אנו נכספים, השפע אותו אנו מצפים לקבל, הכול בהישג יד, בכמה דקות שבועיות. כל מה שכדאי כל כך לעשות הוא להצטרף למקהלה המתרחבת והולכת של המשפחות המשוררות 'לכה דודי... פני שבת נקבלה', של המשפחות שמעניקות לעצמן דקות נוספות של אושר שבתי קסום, של מי שניצבים לחזק ולעודד את זולתם להצטרף למקדימי מקבלי השבת".

פורסם באתר "דרשו"

הרב זמיר כהן מספר על התחזקות מיוחדת בכדי לזכות לילדים מאת האר"י הקדוש. צפו:

קראו גם:
כל מה שרציתם לדעת על תוספת שבת

הם התפללו והתחננו, ואז גילו את הסוד בכתביו של האר"י הקדוש

תגיות:פוריותתוספת שבתזיווג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה