חדשות בארץ

בכירים בקואליציה בביקורת נוקבת נגד ליברמן: "מאיים על הציבור המוחלש בישראל"

חברים בקואליציה מעבירים ביקורת נגד שר האוצר ליברמן: "הממשלה פוגעת באלה שמרוויחים שכר מינימום"

  • כ' אדר א' התשפ"ב
ליברמן (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)ליברמן (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

חברי הקואליציה מותחים ביקורת נוקבת על התנהלותו של שר האוצר אביגדור ליברמן: במהלך דיון שקיימה הממשלה אתמול (ראשון) על נקודות זיכוי והטבות מס ביקרו חברי הקואליציה את התנהלותו של שר האוצר.

שר המשפטים גדעון סער טען כי חובה להוריד את המיסוי על הדלק. "אנחנו רואים את הנתונים על העלייה המשמעותית בהכנסות המדינה”, אמר סער במהלך הדיון. “הצעד הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות זה להוריד מיסים. המיסוי על הדלק בישראל גבוה משמעותית מהמיסים בעולם".

“המדינה צריכה לתת כתף למאבק ביוקר המחיה, וזה צעד מצוין שיקל על המוני אזרחים בישראל”, טען סער, והציע לפעול להורדת המע”מ.

גם שרת התחבורה מירב מיכאלי הצטרפה לביקורת על ליברמן. לדבריה, "למי שמרוויח שכר מינימום – זה להיות או לחדול. זה ההבדל בין לקנות אוכל הביתה או לא. הממשלה לא יכולה להרשות לעצמה לפגוע באלה שמרוויחים שכר מינימום”.

העלאת שכר המינימום, שאושרה אף היא בממשלה, העלתה את חמתם של בכירים בקואליציה. כזכור, לפי החלטת הממשלה, שכר המינימום, העומד כיום על 5,300 שקלים לחודש, יעלה באופן מדורג במשך השנים הקרובות. בהתאם, הוא יעלה בכמה מאות שקלים, עד שיתייצב על סכום של 6,000 שקלים לחודש בדצמבר 2025.

חברי מפלגות העבודה ומרצ התנגדו נחרצות לתוכנית הכלכלית של ליברמן. “שרי מרצ הצביעו בממשלה נגד עסקת החבילה, כי אנחנו רוצים ששכר המינימום יעלה”, אמר יו”ר מפלגת מרצ, ניצן הורוביץ. “בזכות המדיניות הפתוחה שלנו בקורונה, ישראל רושמת עכשיו שיאי צמיחה. יש גם עודפי גבייה של מיסים. חובה עלינו לוודא שהכסף הזה יחזור לאזרחים, במיוחד אלה שעובדים בשכר מינימום שלא עלה כבר ארבע שנים. זה הדבר הצודק”.

בנוסף, אישרה הממשלה את חוק חופשה שנתית. לפיה העובד השכיר יקבל תוספת יום חופשה, ובתנאי שהוא מועסק עד 5 שנים במקום העבודה. הבנתם? ההורים השכירים, שימי החופשה של ילדיהם במסגרות הלימודים רבים מספור, יקבלו יום עבודה נוסף לשנה, כאשר הם עובדים באותו מקום 5 שנים.

כן אושר תיקון נוסף, שהוא חוק שעות עבודה ומנוחה, סעיף שהוא למעשה לרעת העובדים. בתיקון יש חישוב של השעות הנוספות, שמטרתו העסקה גמישה של עובדים עבור המעסיק ואיזון בית-עבודה טוב יותר עבור העובד. המשמעות היא שעובד שהחסיר שעות עבודה במשך החודש לא יקבל שעות נוספות עד שיצטבר מספר השעות שהחסיר (שאינן יום עבודה שלם). יצוין כי שיטה זו מקובלת במרבית מדינות ה-OECD.

תגיות:אביגדור ליברמןממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה