חדשות בעולם

אחרי 8 שעות של פחד מוות: כל בני הערובה שוחררו בשלום; החוטף נהרג

החוטף התבצר בטמפל הרפורמי, יחד עם שוהי המקום שהוחזקו כבני ערובה. במהלך הלילה פרצו כוחות המשטרה למקום, החוטף נהרג, ובני הערובה שוחררו

  • י"ד שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל בני הערובה שהוחזקו במשך 8 שעות בטמפל הרפורמי בעיר קוליוויל שבטקסס שוחררו ללא פגע – כך הודיע הבוקר (ראשון) מושל טקסס, גרג אבוט. במקביל הודיעה משטרת קולוויל כי התוקף נהרג, בן ערובה יחיד שוחרר במהלך הלילה, ובשעות הבוקר הוצאו לחופשי שאר החטופים. המשטרה ציינה כי אנשיה זיהו את החשוד, אך היא אינה יכולה לחשוף את זהותו.

מסתמן כי בן הערובה הראשון ששוחרר סייע ל-FBI לאתר את מיקומם והעביר להם מידע לגבי המתרחש בבית הכנסת.

החוטף נכנס לטמפל הרפורמי, והחזיק כבני ערובה את 5 המתפללים שהיו שם, כתמורה לשחרורה מהכלא של עאפיה סידיקי הכלואה בטקסס על עבירות טרור. תחילה חשבו כי מדובר באחיה, אך בהמשך התברר כי מדובר באדם שונה, ככל הנראה ממוצא פקיסטני.

"אם מישהו ינסה להיכנס למבנה הזה, אני אומר לכם, כולם ימותו", נשמע החמוש אומר בשידור החי, שהושבת בתוך זמן קצר. בסופו של דבר, היחיד שמת מפריצת הכוחות המיוחדים למבנה, היה כאמור החוטף עצמו.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודה לרשויות אכיפת החוק: "הודות לעבודה האמיצה של רשויות אכיפת החוק, ארבעת האמריקנים שהוחזקו כבני ערובה בבית הכנסת בטקסס ישובו בקרוב לביתם ויחזרו למשפחותיהם. אני אסיר תודה על עבודתם המאומצת של גורמי אכיפת החוק שפעלו בכל הרמות, בשיתוף פעולה וללא מורא – כדי לחלץ את בני הערובה".

הנשיא הדגיש כי "יש עוד מה ללמוד בימים הקרובים על המניעים של חוטף הערובה, אבל חשוב שאהיה ברור: אנחנו נתייצב נגד האנטישמיות ונגד קיצוניות והפצת שנאה".

שגריר ישראל בארה"ב, מייק הרצוג, הגיב: "אסיר תודה על כך שהחטופים שהוחזקו בקהילה בית ישראל בקולוויל, טקסס, ניצלו והוחזרו ליקיריהם. האירוע הנורא הזה הוא תזכורת לכך שאיום האנטישמיות קיים תמיד. יהודים לא צריכים לפחד להתפלל בבתי הכנסת שלהם. תודה לכל גורמי אכיפת החוק המקומיים והפדרליים שעזרו למנוע טרגדיה בשבת זו. נמשיך לעמוד לצד הקהילה היהודית בטקסס ונגד כל צורה של שנאה".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן מסר: "תודה לא-ל לכל בני הערובה בטוחים. אני מודה לרשויות אכיפת החוק שהגיבו במהירות כדי להבטיח את שלומם. התקרית הנוראה הזו מזכירה לנו שמנהיגי ארה"ב חייבים לפעול היום. אסון ממתין אם לא יינקטו צעדים רציניים נגד האנטישמיות".

תגיות:ארה"בבני ערובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה