מצוות

הפרמדיק שקבע מוות טלטל את האח השכול: "זה מה שראיתי בטהרה של אחיך"

"אתה אחיו של פנחס וייס ז"ל?", נדהם הנהג, "אני קבעתי את המוות של אחיך, וזה מה שראיתי בפניו במהלך הטהרה"

  • כ"ה טבת התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הגאון הרב יהודה אריה דינר, רב מרכז העיר בני ברק, סיפר במהלך בשיעורו השבועי בליל שבת את הסיפור הבא: בחור ישיבה עמד בתחנת אוטובוס והמתין לאוטובוס שעושה את דרכו לנתיבות. עצר לו יהודי ושאלו לאן הוא צריך להגיע. "לנתיבות. אני לומד בישיבת 'שכר שכיר'", השיב הבחור. "עלה, אני בדרך לשם", השיב הנהג. במהלך הנסיעה אמר בחור הישיבה לנהג שיעצור לו בצומת העיר נתיבות, ולא יטרח להביא אותו עד פתח הישיבה.

הנהג סירב: "אני מביא אותך עד פתח הישיבה. אני לא לוקח סיכונים". הבחור תהה מה כוונתו של הנהג, שהסביר לו: "אני פרמדיק של מד”א, ולפני חודשיים קיבלתי קריאה לתאונה קשה במושב עוצם. היה שם בחור ישיבה שירד מהאוטובוס ונפגע קשות, אני הגעתי לשם וקבעתי מוות על אותו בחור. אני לא רוצה שזה יקרה שוב פעם, לכן כשאני לוקח בחור ישיבה-  אני לוקח אותו עד פתח הישיבה".

הבחור שמע את דברי הנהג, ונרעד כולו: "אתה יודע מיהו הבחור שטיפלת בו בכניסה לעוצם?", שאל, כשדמעות חונקות את גרונו. "זה אח שלי. אני אח של פנחס וייס ז"ל, שנהרג בתאונה המחרידה בדרכו לישיבת 'נר זרח' בעוצם".

"זה אחיך?", נדהם גם הנהג, "בוא ותשע עליו סיפור. אני אינני שומר מצוות. כאיש מד”א הצטרפתי לנסיעה באמבולנס שהסיע את גופת הבחור ללוויה. כשהחלו לבצע את הטהרה, נכנסתי גם אני לחדר, וראיתי שפניו של בן הישיבה היו אצילות במיוחד, למרות התאונה המחרידה שעבר – הפנים לא נפגעו כלל. המראה תפס אותי ונכנס עמוק עמוק אל תוך ליבי, ולא יכולתי להשתחרר מהמראה הייחודי. הרגשתי בחוש ממש שהפנים האציליות הללו מגיעות מהתורה, המיישרת את האדם. הדבר כל כך נספג בעצמותיי, וקיבלתי על עצמי במקום להניח תפילין מדי יום ביומו, ואני מקווה שזה לא ייגמר רק במצווה זו, אלא אמשיך ואקבל על עצמי מצוות נוספות, ובכלל לימוד תורה. וכל זה בזכות אחיך ז”ל”.

הפרמדיק סיים את דבריו הנרגשים: "ואם יש לי עכשיו הזדמנות להסיע בן ישיבה עד לפתח הישיבה שלו, ולהביא לידי כך שהוא ילמד עוד כמה דקות בגללי, אני רוצה לעשות זאת”. כך סיים הפרמדיק את סיפורו ולקח את האח עד לפתח הישיבה בנתיבות.

כזכור, לפני חודשיים נהרג הבחור פנחס וייס ז"ל, בן 16 וחצי בלבד, בתאונת דרכים קטלנית. וייס, תלמיד שיעור א' שהחל את זמן חורף בישיבת 'נר זרח' במושב הדרומי עוצם, חזר ממבחן 'דרשו', ובעודו עם 'משנה ברורה' ביד – ונהרג מפגיעת רכב בעת שחצה את כביש 352. 

תגיות:מצוותפרמדיק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה