חדשות בארץ

"מגבלת תווים בטוויטר": ההסבר המוזר של בר לב לציוץ נגד המתיישבים

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, שכתב בטוויטר על "אלימות מתנחלים", מסרב להתנצל ומסביר מדוע לא התייחס לטרור הפלסטיני: "יש מגבלה של תווים". יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "לבר לב אין מגבלה על השטויות שהוא מוציא מהפה"

בר לב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בר לב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, מסרב לחזור בו מהציוץ בו סיפר על השיחה שקיים בנושא "אלימות מתנחלים", כלשונו, עם תת-מזכירת המדינה של ארצות הברית, ויקטוריה נולנד: "ממש לא טעיתי", אמר בריאיון שהתפרסם הבוקר (רביעי) ב"ידיעות אחרונות".

"זה לא סוד שיש אלימות מצד קבוצות קיצוניות ביהודה ושומרון, שחלקן מגיעות מבחוץ ופוגעות בפלסטינים", אמר בר לב. "כולם מכירים את זה. עוולה אחת לא מייתרת עוולה אחרת. תת-מזכירת המדינה של ארצות הברית העלתה את הנושא של אלימות המתנחלים כמו שהיא שאלה אותי על המצב בירושלים ובהר הבית. השבתי לה בדיוק כמו שהגבתי בציוץ".

"ממש לא טעיתי, ממש לא", הוסיף השר. "היא שאלה אותי על אלימות מתנחלים, אז מה אתה רוצה, שאספר סיפורים לאזרחי ישראל ולמי שמחובר לטוויטר? זה לא מה שמצפים מאנשים שנפגשים עם גורמים אמריקאים רמי דרג. סליחה, השרים בקבינט לא קוראים עיתונים? לא מאזינים לתקשורת? חידשתי להם משהו?".

בתשובה לשאלה מה דעתו על הטרור הפלסטיני נגד יהודים בכבישי יהודה ושומרון – כ-1,500 תקריות של יידוי אבנים ובקבוקי תבערה בשנת 2020 – אמר בר לב: "אני מכיר את הנתונים. העלייה באירועים נובעת ממאבקים בין חמאס לרשות הפלסטינית מי שולט ומי מוביל בדעת הקהל. מי שחוטף את הריקושטים אלה תושבי מדינת ישראל". בהמשך נשאל השר האם הזדמן לו לשוחח, במסגרת תפקידו, עם אזרח יהודי שנפגע מאבנים, והשיב: "לא יצא לי להיפגש עם מישהו כזה".

כהסבר לכך מדוע לא הזכיר בציוץ את האלימות של פלסטינים נגד יהודים, טען בר לב: "בציוץ יש מגבלה של תווים ולכן לא יכולתי לצייץ על הכל. אבל בחלק גדול מהשיחה איתה דיברתי גם על אלימות בחברה הערבית, וזה עניין אותה. דיברתי ארוכות על אירועי הטרור של הפלסטינים, על הרצח בעיר העתיקה ועל ניסיון הדקירה לפני כמה ימים. דיברתי איתה גם על ההסתה של הפלסטינים נגד ישראלים. היה לי חשוב לציין מהן הדרכים שבעזרתן אפשר להוריד את המתח סביב מה שקורה ביהודה ושומרון. ושוב, צייצתי על מה שהיא ביקשה לשמוע ממני".

השר טען כי אינו מבין את הסערה שהתחוללה סביב דבריו: "ודאי שלא הכתמתי ציבור שלם. מה שאני אמרתי זה תיאור מציאות שאני עומד מאחוריו לחלוטין".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב על דבריו של השר לביטחון הפנים: "לעמר בר לב יש מגבלת תווים בטוויטר, אבל לא על השטויות שהוא מוציא מהפה ועל ההצדקות שהוא נותן לטרור. מאבקים פנימיים, לא חלילה אנטישמיות ומאבק במדינת ישראל. ואולי אם הוא היה פוגש כמה יהודים שנפגעו מהטרור הזה, הוא היה מתעסק קצת יותר בלמגר אותו וקצת פחות בלהמציא שקרים על אלימות מתנחלים".

חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית תקף: "מדובר בתירוץ עלוב ביותר לעלילת דם", אמר בריאיון ל-ynet. "אני מצפה מכל נציג של מדינת ישראל, בין אם הוא שמאל או ימין, ובלבד שמדובר באדם ישר, שאם ידברו איתו על אלימות מתנחלים, ובכלל אלימות שהעם היהודי מפגין כנגד הקמים עליו להורגו בארץ ישראל – שיגיב על זה במידת הנימוס הראויה ויגיד 'רבותיי, או שאתם משקרים או שאתם שותפים להפצת השקר'".

חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) צייצה בעוקצנות: "יש לנו שר ביטחון פנים חלש שצריך ללכת הביתה, אבל בטוויטר יש מגבלת תווים אז לא אוכל להרחיב".

תגיות:יהודה ושומרוןבצלאל סמוטריץ'עמר בר לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה