חדשות יהדות

פצוע הפיגוע חזר לכותל המערבי: "תודה על הנס הגדול"

הרב זאבי קצנלבוגן, שחייו ניצלו בנס בעת שהמחבל ירה לעברו – שוחרר מבית החולים. הבוקר הגיע למקום הפיגוע, להודות על חייו שניתנו לו במתנה

  • כ' כסלו התשפ"ב
הרב זאבי קצנלבוגן (צילום: דוברות הדסה)הרב זאבי קצנלבוגן (צילום: דוברות הדסה)
אא

ירושלים עדיין מדממת: ביום ראשון השבוע אירע הפיגוע הנורא, בו נרצח אלי קיי הי"ד, ונפצע באורח קשה אהרן יהודה אימרגרין. במהלך הפיגוע ניצלו בנס גלוי חייו של הרב זאבי קצנלבוגן, 46, ואבל ל-8. קצנלבוגן, שסיים את תפילת שחרית בכותל המערבי, והיה בדרכו לביתו בעיר העתיקה. הכדור שירה המחבל לעברו נתקע בתפילין, והוא ניצל ממוות.

הבוקר (רביעי) חזר הרב קצנלבוגן אל המקום בו ניצלו חייו, וביקש להביע את רגשות ההודיה שלו לבורא עולם: "איזה רגשי תודה לקב"ה. בואו שעריו בתודה חצרותיו בתהילה", אמר.

"דוד המלך מלמד אותנו איך לומר תודה לקבה: בואו שעריו בתודה. בואו בשערים של ביהמק. בואו לחצרות בית ה'. שמה זה המקום הטוב ביותר לומר תודה.

"כל אדם בעולם שיש לו אמונה בליבו, וודאי כל יהודי בעולם שיש אמונה בליבו צריך לשמוע את הדבר המדהים הזה שהקב"ה – הוא עשנו ולו אנחנו. הוא מגן עלינו הגנה מיוחדת. הוא נותן לנו דברים מיוחדים.

"אילו ניסי ניסים מה שעברתי השבוע", אמר קצנלבוגן בהתרגשות. "המפגע הרצחני קם בבוקר כדי להרוג בני אדם. אני קמתי בבוקר כדי להגיד תודה על המתנות שהקדוש ברוך הוא נותן. התפללתי שחרית כאן בכותל המערבי, עליתי עם רגש של תודה ושל חיבור לקב"ה, עם התפילין שעליהם נאמר: 'שימני כחותם על ליביך כחותם על זרועך כי עזה כמוות אהבה'.

"התפילין הללו שבראש הם כנגד הלב, שמזכירות לנו את האהבה הגדולה שהקב"ה אוהב אותנו. מזכרת שאנחנו שמים לעצמו כל בוקר. אני עדיין עם התפילין, והמפגע הרצחני מנסה לקפד את חיי ואת חיי אנשים אחרים. הצליח, באופן כואב מאוד, והכדור שנורה לעברי פוגע בתפילין. נכנס לתוך היד מצד אחד, ויוצא מצד שני.

"בואו שעריו בתודה. כמה תודה. כמה אמונה. איזה חיבוק גדול הקב"ה נותן לנו. יש דברים כואבים, יש דברים מזעזעים, יש דברים שקשה לעמוד בהם. אבל לא ניתן שלא לשים לב ליחס המיוחד - לאנשים שיש צרות ולאנשים שיש שמחות גדולות – תמיד ניתן לראות שזה ניתן עם יחס מיוחד, אוהב ומחבק של הקדוש ברוך הוא.

"הלוואי שנזכה לזכור את הדברים האלה בכל מהלך חיינו", מסיים ניצול הפיגוע את דבריו.

"ניסי ניסים מה שעברתי השבוע". צפו:

אנא הרבו בתפילה לרפואתו של הרב אהרן יהודה בן טובה, בן 26 בסך הכל, שנפצע קשה בפיגוע.

תגיות:פיגועזאב קצנלנבוגןאליהו דוד קיי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה