ונשמרתם

אב שבנו מת ממשחקי מחשב - מזהיר: "זה יכול לקרות לכל אחד שלא מזיז את עצמו"

משחקי מחשב עלולים להיות קטלניים: זעקתו המרה של אב מבריטניה שילדו בן ה-24 נפטר לאחרונה - ולא מהקורונה, נשמעת כעת ברשתות החברתיות

סטנלי עם בנו לואיס, שמת סטנלי עם בנו לואיס, שמת
אא

זעקתו המרה של אב מבריטניה שילדו בן ה-24 נפטר לאחרונה - ולא מהקורונה, נשמעת כעת ברשתות החברתיות. 

סטנלי גרינינג כתב פוסט ארוך לאחר שאיבד את בנו לואי, מהסיבה הכי הזויה שיכולה להיות: משחקי מחשב. לתקשורת סיפר האב שבור הלב כי מדובר במצב שיכול היה להימנע, לו רק היו מעלים יותר את המודעות לסכנה שיש בישיבה ממושכת מול המסך, ישיבה שעלולה במקרים קיצוניים להיות קטלנית. 

"חייו הצעירים בקושי התחילו", בכה האב מול מצלמות התקשורת. "הבן שלי, הבן היקר שלי לואיס, הלך. לא מהנגיף המרושע אלא בגלל משחק מחשב. אחרי שראיתי את הילד שלו היקר הולך ככה, אני חי בגיהנום. אין לי חיים. כל דבר מזכיר לי אותו".

בפוסט קורע הלב שלו אמר סטנלי כי "אף הורה לא צריך להאריך ימים יותר מהילד שלו", וסיפר על הרגע שבו הכל התחיל: "לואי פוטר מעבודתו, וכדי לברוח מהמציאות העגומה שלו, הוא בילה שעות רבות מול מסך המחשב בלילות. עולם המשחקים היה הבריחה שלו. הוא נקלע לעולם הוירטואלי והפך לפחות ופחות פעיל, הרי כל כך קל להגיע לשם".

לואיס אמנם היה בריא וללא כל עבר רפואי, ואף התאמן ועבד כמאמן כדורגל בהרטפורדשייר - אך בשל העובדה שיותר ישב והיה בחוסר פעילות מאשר עבד, הוא פיתח קריש דם מסוכן שלבסוף פגע בו והביא למותו. "שבועיים לפני שהוא מת הוא התחיל להתלונן על כאבים ברגלו. הרופאים חשבו בהתחלה שמדובר בהרעלת מזון, אך בדיקות מקיפות הראו כי לואי מת לבסוף מפקקת ורידים עמוקה, מצב רפואי מסכן חיים שלדעתי היה אפשר למנוע אותו ,אם הוא היה זז קצת יותר".

כעת מנסה סטנלי להעלות את המודעות בקרב צעירים שמבלים שעות מול המסכים, מבלי להזיז את גופם. "מי מזהיר צעירים? מי מזהיר מישהו, בכל גיל? אף אחד!", הוא כותב בכאב. "אז אני אזהיר. הבן שלי ימשיך לחיות בזכות זה שאני אזהיר ילדים של אנשים אחרים, אפיץ את האזהרה הזו בשמו. זה אמנם מצב שהוא נדיר, אבל זה יכול לקרות לכל אחד שלא מזיז את עצמו. בשיחה עם אנשי מקצוע רפואיים אני מגלה שהיו כבר כמה מקרים דומים כאלה אצל צעירים ברחבי העולם במהלך הסגרים - מאז שהחלה הקורונה. זו אחריות שלנו ההורים לדבר על זה", הוא מסכם. 

תגיות:מוותמשחקי מחשב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה