עובדות שלא ידעתם

הידעתם כיצד פועל הסטטוסקופ?

מהו רכס ההרים הארוך בעולם, איזה בעל חיים משחזר חלקים מגופו, ומהו הרחוב המפותל בעולם? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

• הידעתם כיצד פועל הסטטוסקופ? המכשיר שרופאי המשפחה והילדים עושים בו שימוש יומיומי מורכב משני צינורות גמישים, אשר מחוברים לעיגולים מתכתיים. בתוך העיגולים נמצאות ממברנות שקולטות את הצלילים שבוקעים מהגוף, ומעבירות אותן דרך הצינורות ישירות לאוזניו של הרופא.

• הידעתם מהו רכס ההרים הארוך בעולם? זהו רכס האנדים, שמשתרע מארגנטינה שבדרום ועד לקולומביה בצפון, ובסך הכל לאורך כ-8,000 ק"מ, באזור החוף המערבי של אמריקה הדרומית. מקור שמו של הרכס הוא במילה "אנדס" שבשפת הקצ'ואה, שמשמעותה "פסגה גבוהה". הרכס חוצה 7 מדינות: ארגנטינה, צ'ילה, בוליביה, פרו, אקוודור, ונצואלה וקולומביה.

• הידעתם איזה בעל חיים יכול לשחזר חלקים גדולים מגופו? האקסולוטל הוא סוג של סלמנדרה שחיה באגמים. מקורו במקסיקו, והוא ניזון מחרקים, תולעים ודגים קטנים. לאקסולוטל תכונה מדהימה של רגנרציה – הוא יכול להשלים איברים שנפגעו או נקטעו מגופו, כולל חלקים מסוימים ממוחו.

• הידעתם איזה עוף צולל כדי לצוד דגים? הקורמורן הוא עוף מים שנחשב לצייד דגים מעולה. הוא חי בחופי האוקיינוס האטלנטי, בדרומה ובצפונה של אפריקה, באירופה המערבית, באיסלנד ובגרינלנד, והוא יכול לחיות גם במקווי מים יבשתיים, באגמים ובשפכי נהרות. כדי לצוד את הדגים, הקורמורנים צוללים מתחת למים, וכיוון שהם יעילים ביותר, דייגים יפנים וסינים מאמנים אותם לסייע להם ללכוד דגים.

• הידעתם מהו הרחוב המפותל ביותר בעולם? זהו רחוב לומברד שבסן פרנסיסקו, והוא כולל לא פחות מ-8 פיתולים. הרחוב קיים כבר משנת 1850 למניינם, ומהווה מוקד משיכה לתיירים.

• הידעתם מיהו הדלגן המהיר של הסוואנה האפריקאית? הדלגן, המכונה גם ספרינגבוק, הוא זן של אנטילופה אפריקאית, וחי בסוואנה של אפריקה. הדילוגים שלו גבוהים מאוד, ומגיעים לגובה של 3.5 מטרים, והוא גם מהיר מאוד – מהירותו מגיעה ל-90 קמ"ש, מה שהופך אותו ליונק המהיר בעולם אחרי הברדלס.

• הידעתם למה משמש האוכף? האוכף הוא מושב שמתחבר לגבו של הסוס או בעל החיים שעליו רוכבים, כשמטרתו העיקרית היא לאפשר רכיבה נוחה, הן לרוכב והן לבעל החיים, כמו גם סיוע באיזון ובשמירה על שיווי המשקל בזמן הרכיבה.

תגיות:עובדות שלא ידעתםסטטוסקופ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה