חדשות בעולם

השכן הכפיש בקול, בכל פעם שמשפחה אפרו-אמריקנית יצאה מביתה. איך זה נגמר?

סיפורה של משפחה אפרו-אמריקנית שהוכפשה קשות בכל פעם שיצאה מביתה - עלה לאחרונה לכותרות, וחולל סערה בארה"ב

אא

סיפורה של משפחה אפרו-אמריקנית שהוכפשה קשות בכל פעם שיצאה מביתה - עלה לאחרונה לכותרות, וחולל סערה בארה"ב. 

בת המשפחה, ג'אניק מרטינז שמה, טענה כי מאז שהיא ומשפחתה עברו לבית חלומותיה בשכונת 'אגמי סאלם' (באנגלית: salem lakes) - היא נפלה קורבן לאכזריות של שכן 'לבן', שלא הפסיק לקלל, להכפיש ולעשות קולות של קופים בכל פעם שבני המשפחה יצאו את ביתם. 

"אני לא משקרת. אם הייתי יודעת או רואה משהו הכי קטן בדמיון שלי - לא היינו קונים את הבית הזה. לעולם לא הייתי הולכת על זה אם הייתי חושדת שמישהו מהשכנים מתנהג ככה לשחורים".

לדבריה, כבר בהתחלה הם שמו לב להתנהגות קצת לא יציבה. "ראיתי בזה דבר קצת יוצא דופן כשהשכן התחיל לשים הרבה מצלמות במעגל סגור על הרכוש שלו מסביב לבית. לפני כן לא הייתה מצלמה אחת בבית שלי. היום כולנו במעקב 24/7 עם מצלמות לכיוון ביתו, מאז שהוא יורד כל כך לחיינו".

ג'אניק מספרת שכל רחש או תנודה מכיוון הבית שלה, 'מקפיצה' תגובה של השכן הטורדני. "יש ימים שהוא משמיע מוזיקה בצורה כל כך חזקה, עד שאני מרגישה שהבית שלי רועד. בכל פעם שאני או הילדים שלי ובעלי יוצאים מהבית שלנו, הוא משמיע ברמקול רעשים של קופים לכל השכונה. זה כל כך גזעני ומגעיל. פעם הילדים שאלו אותי 'אמא, מה זה?'. לא ידעתי מה להגיד להם".

לא רק ג'אניק סובלת מהתנהגותו של השכן הגזען כי אם גם שכנים נוספים, שמגיעים מתרבויות שזרות לאותו 'אמריקני טהור' - הודים, סינים, מקסיקניים ורוסים, כולם סובלים מהגזענות שלו בצורה כזו או אחרת, אך משפחתה של ג'אניק - יותר מכולם. 

"אני מרגישה קצת חסרת אונים כי כבר פניתי עשרות פעמים למשטרה, ונאמר לי שהיא אינה יכולה להטיל כתב אישום על השכן. הם קיבלו תשע תלונות משכנים נוספים ובכל זאת לא ננקטו נגדו שום פעולות. אפילו אזהרה הוא לא קיבל. דיברתי אפילו עם עורך דין, אבל כל מה שנאמר לי היה שלמרות שמדובר במעשים מזעזעים, אי אפשר להגדיר את זה כמעשים פליליים ולכן אי אפשר לעשות עם זה שום דבר".

ג'אניק מיואשת מתגובת הרשויות. "על פי החוק, זו רק אמירה או ביטוי. הוא כנראה לא עשה מספיק כדי לפגוע במשפחה שלי, אבל למה זה צריך להגיע לשם 

 

 

מיואשת מתגובת השלטונות, אמרה ג'אניק ל- KRON4, "על פי החוק, זו רק אמירה או ביטוי או שהוא לא עושה מספיק או פגיעה גופנית או איומים על המשפחה שלי. למה זה צריך ללכת כל כך רחוק לפני משהו שיכול להיעשות? אנשים לא צריכים לחיות ככה. ביליתי 11 שנים בצבא. בעלי גם בצבא. נלחמנו למען המדינה הזאת, אבל עם זאת אין מי שירחם בשבילנו ".

תגיות:משפחהאפרו אמריקני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה