סגולות

הרב יצחק בצרי - מהי הסגולה לשנה שקטה ושלווה?

כיצד נוכל לזכות בשנה של שקט, שלווה ונחת? המקובל הרב יצחק בצרי בסגולה על פי המקובל הרב יהודה פתייה זצ"ל

אא

הסגולה לשנה שקטה ושלווה ונחת ואושר מהסבא הקדוש המקובל האלוקי הרב יהודה פתייה זצ"ל

רבי יהודה פתייה, היה מגדולי המקובלים בדורות האחרונים, (ההילולא שלו – כז' אב). נודע ב"תיקוני נפש" שהיה עושה לנפטרים, פותר חלומות ואף מוציא דיבוקים.

מספרים, שפעם בליל ראש השנה הניחה הרבנית רחל את מנורת הנפט סמוך לכניסה לבית. כשחזר הרב לביתו, ופתח את הדלת, נפלה המנורה והנפט נשפך על בגדי הלבן שלו. במקום לכעוס, חייך הרב, איחל לאשתו שנה טובה, וביקש את סליחתה על שהפיל את המנורה.

בעקבות העלטה ששררה בבית, החליטו בני הזוג לערוך את הסעודה על גג הבית, לאור הכוכבים. נטלה הרבנית את כל המעדנים והסימנים שהכינה לסעודה, אך החליקה על שלולית הנפט, וכל האוכל נפל ארצה, וכמובן גם השמלה הלבנה שלה הוכתמה.

כל האוכל והסימנים הושחתו, ורק שתי חלות נותרו לפליטה. הרגיע הרב את הרבנית, והם עלו לגג. שם אמר הרב את כל הסימנים על שתי החלות הנותרות.

העיד הרב פתיה, שמשום שלא כעס בראש השנה, זכה באותה שנה גם לגילוי סודות רבים מעולם הקבלה, וגם לפרי בטן מאשתו, שעד אז עמדה בעקרותה.

יש כאן לימוד חשוב לראש השנה ולכל השנה. סימני ראש השנה מופיעים כבר בגמרא (כריתות ו. – בתרגום חופשי) "אמר אביי: עכשיו שאמרת – סימן דבר הוא, יהיה רגיל האדם לאכול בראש השנה: קרא ורוביא, כרתי, סילקא ותמרי", שאלו פירות וירקות ששמותיהם מהווים סימן לדברים טובים.

למעשה, אין מצווה לאכול בראש השנה את הסימנים. הגמרא מייעצת לאכול אותם, כדי שיהיה לנו סימן טוב לכל השנה. כמובן, שעצה זו הפכה למנהג ישראל, ובוודאי יש בו עניינים כמוסים נעלים ונסתרים.

סבא רבי יהודה פתייה היה מקובל גדול. הוא בוודאי הבין יותר מאיתנו את חשיבותם של סימני ראש השנה, ומעלתם של בגדי הלבן הצחורים והאור בחג.

אך הוא ידע שכל אלו הם סימנים, והסימן הגדול ביותר הוא כוונת הלב שבסימן. הסימן הגדול ביותר הוא חוסר הכעס, שמחת הלב ושלום הבית. וכך פסק המשנה ברורה בהלכות ראש השנה (תקפג, ד) – "והנה כל אלו הענינים עושין הכל לסימן טוב ולכן פשוט שיזהר מאד שלא יכעוס בימים האלו, מלבד גודל האיסור (שיש תמיד על הכעס), כדי שיהיה לסימן טוב", והבן איש חי: "אם נזדמן שבא ולא ראה השלחן ערוך, לא יתקוטט עם אשתו ויכעוס, דהכעס הוא סימן רע ביותר, אלא יסבול ולא יקפיד אפילו בלב".

תעבירו את המסר לכמה שיותר אנשים להישמר מלכעוס בראש השנה, ומי ששומר שלא לכעוס כל השנה יהיה לו נחת ושלווה ושמחה בבית.

תגיות:ראש השנהסגולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה