חדשות בריאות

פרויקטור הקורונה: אני לא מנסה להפחיד. הנתונים מפחידים

עליה דרמטית במספר המתים, הכפלות בכל הפרמטרים: פרופ' סלמן זרקא, פרויקטור הקורונה, מציג את הנתונים המדאיגים

  • י' אלול התשפ"א
בעיגול: פרופ’ סלמן זרקא (צילום: דוד כהן / פלאש 90)בעיגול: פרופ’ סלמן זרקא (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

פרופ' סלמן זרקא, פרויקטור הקורונה, השתתף היום (רביעי) בוועדת החוקה של הכנסת, בדיון שנערך אודות תקנות הקורונה. בדבריו, הציג זרקא תמונת מצב מדאיגה במיוחד, הכוללת עליה דרמטית במספר הנפטרים.

"אני לא מנסה להפחיד, זה נתונים", אומר הפרויקטור. "ביוני נפטרו 8 אנשים מקורונה במדינת ישראל, ביולי נפטרו 52 איש מקורונה במדינת ישראל, אמצע חודש אוגוסט - עד 15 לאוגוסט - 203 איש נפטרו מקורונה במדינת ישראל, העקומה מאוד ברורה".

פרופ' אלי וקסמן, ראש צוות המומחים המייעץ למל"ל, אמר אף הוא בדיון: "אנחנו בהכפלות בכל הפרמטרים והחיסון השלישי בלבד לא יעצור את הבעיה. הייתי ממליץ לעשות דברים יותר חריפים. יעילות הבדיקות היא חלקית והתו הירוק לא מספיק. מי שיקל באישור התקנות, המשמעות היא שהוא יביא להחמרה הרבה יותר גדולה בהמשך.

"בעוד שבועיים תיאלצו לקבוע תקנות הרבה יותר חמורות, כי המגיפה לא תיעצר. הצעדים שמדברים עליהם היום, יבואו אולי לעצירה של חולים קשה באמצע ספטמבר", הוסיף וקסמן.

אילינה גנס, ראש מטה משרד הבריאות, אמרה בוועדה כי נרשמת ירידה בחקירה האפידימיולוגית וביעילות החיסון: "בחודש יולי, כמחצית מהחולים המאומתים לא הגענו אליהם לחקירה אפידמיולוגית. מ-22 יוני עד יולי, אנו רואים ירידה במניעת הדבקה למחוסנים ל-48% - לעומת זאת יש עוד לחיסונים 92% הגנה לתמותה ותחלואה קשה". 

תגיות:קורונהסלמן זרקא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה