חדשות בריאות

"אנחנו תוכים?": הצעת הממשלה לתגבור מערכת הבריאות – והתגובה של נתניהו

נדב אייל חשף בידיעות אחרונות, כי בכירים בממשלה הציעו למשרד הבריאות לשקול גיוס וטרינרים לטיפול בחולי קורונה. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מיהר להגיב

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ברקע הזינוק בתחלואה, בכירים בממשלה פנו למשרד הבריאות בהצעה לשקול גיוס וטרינרים לטיפול בחולי קורונה. כך פרסם היום (חמישי) העיתונאי נדב איל בידיעות אחרונות. הצעתם של הבכירים נדחתה.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מיהר להגיב על הדיווח בלגלוג: "הם חושבים שאנחנו תוכים?", תקף בפייסבוק, "מה נסגר איתם?".

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ הכריזו אתמול על תגבור הדרגתי של בתי החולים בכ-2,000 תקנים נוספים לרופאים ואחיות, בכדי להעלות את יכולת הספיקה שלהם מול הגל הגואה של תחלואת הקורונה. בעיתון "ישראל היום" נחשף, כי להסכם בין הממשלה למשרד הבריאות ומנהלי בתי החולים נלווה הסכם הבנות חשאי, לפיו מנהלי בתי החולים התחייבו שלא לדווח, לא להתריע ולא להתראיין לתקשורת על אי-ספיקה של בתי החולים לטיפול בחולי קורונה במצב קשה ובחולים אחרים במצב קשה. על פי הדיווח של רן רזניק, המסתמך על שיחות עם חמישה מנהלים בכירים של בתי חולים גדולים בארץ שחלקם היו מעורבים אישית בהסכם, ההסכם החריג הוסדר בעל פה.

בכיר במשרד הבריאות צוטט כמי שטען כי בממשלה דרשו באופן חסר תקדים "לרדת בסטנדרטים של הטיפול הרפואי כדי להגיד שניתן לעמוד בטיפול בחולי הקורונה ולא להיכנס לסגר". מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, צוטט כמי שהזהיר את הממשלה כי "עלולים למות חולי קורונה ברחובות".

על פי ציטוט נוסף בכתבה, מפיו של אחד ממנהלי בתי החולים, "ההסכם החדש יעזור כבר בגל החמישי והשישי של המגפה, אבל בגל הנוכחי ההבנה היא שאנחנו חייבים לעשות מאמץ עילאי לספוג, בכל מחיר שיהיה, את הטיפול הרפואי בחולי הקורונה במצב קשה – גם אם הצוותים הרפואיים החדשים לא מיומנים לטפל בהם".

"ההבנות האלה אינן מוסריות ואינן חוקיות", אמר מנהל אחר של אחד מבתי החולים הגדולים בארץ. לדבריו, "מדובר בחשש להונאה של הציבור, שלא יקבל מידע על המצב האמיתי והעגום מאוד של רמת הטיפול בחולים במצב קשה. הממשלה תוכל להמשיך שלא להחליט על הגבלות נוספות, כשבמקביל היא קנתה את השקט של מנהלי בתי החולים, יהיה אשר יהיה המחיר שישלמו החולים".

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה