חדשות בעולם

באירופה שיטפונות, בדובאי חום אימים:  הרשויות הורידו ’גשם מלאכותי’ עם רחפנים

בעוד שגרמניה, טורקיה ואיטליה מוצפות בשיטפונות שגבו כבר מאות קורבנות - בדובאי סובלים התושבים מחום כבד ומעיק של קרוב ל-50 מעלות. הרשויות הנואשות הורידו גשם מלאכותי באמצעות רחפנים, כדי להרגיע את התושבים

אא

בעוד שגרמניה, טורקיה ואיטליה מוצפות בשיטפונות שגבו כבר מאות קורבנות - בדובאי סובלים התושבים מחום כבד ומעיק של קרוב ל-50 מעלות. 

כדי להקל במעט על התושבים שמוכרחים להיות בחוץ, הרשויות הנואשות החליטו להשתמש בטכנולוגיה חדשנית להורדת גשם מלאכותי - בעזרת שימוש ברחפנים. בעבר נהגו במדינות ערב להוריד גשם בשיטה מסורתית, שנקראת 'זריעת עננים'. 

גם זריעת עננים היא שיטה מלאכותית ששייכת לתחום שנקרא 'הנדסת מזג אוויר'. בשיטה זו, חומר כימי בשם 'יודיד הכסף' מפוזר על ידי מטוסי ריסוס שמפזרים אותו וגורמים לזירוז של תהליך הקיפאון ותהליך יצירת מים בעננים. 

בשיטה המסורתית, ישנן שתי דרכים עיקריות לגרום לעננים להוריד גשם והן: הוספת גרעיני התעבות או הוספת גרעיני קיפאון (יודיד הכסף) שבה גם משתמשים בישראל. בשיטה הראשונה, הוספת גרעיני ההתעבות, מפזרים המטוסים חלקיקים מיקרוסקופיים של חומר בשם אירוסולים הידרופילים שסביבם בעצם נוצרת הטיפה. החלקיקים הללו יכולים להיות אבקני צמחים, חלקיקי אבק זעירים, מלח ואפילו מזהמים שהאדם פולט כמו פיח. 

בישראל, כאמור, משתמשים בגרעיני קיפאון, שבעצם הופכים לגבישי קרח ברגע שהם מגיעים לטמפרטורה מסוימת מתחת לאפס. גבישי קרח גדלים מהר יותר מטיפות מים, ולכן קל להם יותר להגיע מהר לגודל שבו מתחיל תהליך ההמטרה. 

בדובאי השתמשו בשיטת הרחפנים. הרחפנים הועלו לגובה גבוה בשמיים, ובעזרת מטען חשמלי - שינו את ההרכב החשמלי של הטיפות בעננים. באופן כזה, העננים הורידו טיפות גדולות ובארץ הורגשו הגשמים בכמה אזורים שונים במדינה, שהצליחו לשבור את החום הכבד לזמן מה. 

תגיות:דובאיגשםמלאכותיזריעת עננים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה