חדשות בעולם

בעיצומם של השיטפונות בגרמניה – טקס תפילה בלשכת שרת הביטחון

רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, קיים טקס תפילה מיוחד בלשכתה של שרת הביטחון של גרמניה, בעקבות השיטפונות שפקדו את המדינה. השרה שהתרגשה אמרה: "אספר על התפילה של הרב לחיילים הפועלים לחילוץ תושבים"

  • ט"ז אב התשפ"א
הרב טייכטל במעמד התפילה (צילום: הקהילה היהודית בברלין)הרב טייכטל במעמד התפילה (צילום: הקהילה היהודית בברלין)
אא

גרמניה מתמודדת בימים אלו עם אירוע חירום של שיטפונות קטלניים. יותר ממאה בני אדם נהרגו ואלפים נותרו ללא קורת גג בעקבות השיטפונות הכבדים, שהציפו את מרכז המדינה ומערבה. המוני בתים נסחפו בשיטפונות, והנזקים אדירים.

ביישובים רבים קרסו רשתות התקשורת, מה שמונע מרבבות לתקשר עם כוחות החילוץ וההצלה באופן רציף. מעל מאה אלף בתים נותרו ללא אספקת חשמל, וכוחות ההצלה והחירום של גרמניה מוצאים את עצמם במצב מאתגר שלא זכור כמותו במדינה שנים רבות.

בשל מצב החירום, הורתה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לערב מיידית את צבא המדינה. אלפי חיילים יצאו מבסיסיהם לעבר האזורים המוכים והחלו במלאכת הסיוע והחילוץ.

רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, הוזמן באופן מיוחד למפגש בלשכתה של שרת הביטחון הגרמנית, אנאגרט קרמפ-קרנבאור, האחראית הישירה לתפקוד צבא המדינה. הרב קיים בלשכה אירוע תפילה מיוחד לזכותם של כוחות ההצלה: "אנחנו מברכים את הכוחות שיצליחו במשימת הצלת החיים", בירך.

קרמפ-קרנבאור התרגשה באופן מיוחד מהתפילה: "בביקור שאקיים היום אצל החיילים הפועלים לחילוץ התושבים, אספר להם על התפילה של הרב", אמרה. "אין לי ספק שהתפילה שלכם תחזק את הביטחון של החיילים".

לאחר התפילה, העניק הרב לשרת הביטחון הגרמנית את הסידור ממנו נשא את התפילה. השרה הודתה מאוד על האירוע, וביקשה לנצל את ההזדמנות בכדי לבקש להעמיק את הקשר עם הקהילה היהודית ההולכת ומתפתחת.

"מעמד התפילה היה מרגש מאוד", סיכם הרב טייכטל, "לראות את צמרת הביטחון של גרמניה מכבדת תפילה יהודית זה מחזה מעורר ויוצא דופן".

תגיות:שיטפונותגרמניההרב יהודה טייכטל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה