חדשות בריאות

קבינט הקורונה אישר: התו הירוק חוזר, תורחב רשימת המדינות האדומות

מתווה התו הירוק, שייכנס לתוקף ביום חמישי הבא, יאפשר כניסה לאירועים מעל 100 איש רק למחוסנים, מחלימים או בעלי תוצאת בדיקת קורונה שלילית מגיל 12 ומעלה. שרי הקבינט החליטו לכלול ארבע מדינות נוספות ברשימת המדינות האדומות שהנסיעה אליהן אסורה. כל הפרטים

בנט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)בנט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה אישר היום (חמישי) את חידושו של התו הירוק, במסגרת ההתמודדות עם התפשטות וריאנט הדלתא בישראל. המתווה יובא לאישור הממשלה בישיבתה ביום ראשון הקרוב, וייכנס לתוקף ביום חמישי הבא.

על פי המתווה, באירועים מעל 100 משתתפים במקום סגור או פתוח, תתאפשר כניסה רק למחוסנים, מחלימים או בעלי תוצאת בדיקה קורונה שלילית לבני 12 ומעלה. ילדים מתחת לגיל 12 לא יחויבו בהצגת בדיקה שלילית.

התו הירוק יחול על אירועי תרבות וספורט, חדרי כושר, מסעדות וחדרי אוכל, כנסים, אטרקציות תיירותיות ובתי כנסת. ההגבלות לא יחולו על אירועים שמספר המשתתפים בהם קטן מ-100 איש. באירועים הנכללים במתווה "התו השמח" – כמו חתונות או מסיבות – גם ילדים מתחת לגיל 12 יחויבו בבדיקת קורונה.

החל מה-8 באוגוסט, התשלום עבור הבדיקות ללא מחוסנים יהיה על חשבון הנבדק, למעט מנועי חיסון, ויבוצע במתחמי בדיקה ייעודיים שייפרסו ברחבי הארץ.

בנוסף, השרים אישרו מתווה להמשך פעילות נתב"ג, במסגרתו לרשימת המדינות האדומות יתווספו בריטניה, גיאורגיה, קפריסין וטורקיה. ההחלטה בעניין תובא לאישור הממשלה ותיכנס לתוקף החל מיום שישי הבא. היציאה למדינות אדומות תמשיך להיות אסורה, למעט באישור של ועדת החריגים.

עוד הוחלט כי מחוסנים יעברו בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, ולאחר קבלת תשובה שלילית ישוחררו מבידוד. לא מחוסנים יעברו בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, יישארו בבידוד למשך שבעה ימים, ולאחר קבלת תוצאה שלילית לבדיקה ביום השביעי – יוכלו לצאת ממנו.

בהודעה הרשמית על החלטת הקבינט צוין כי "ההבחנה בין המחוסנים ללא מחוסנים התקבלה לנוכח המלצת משרד הבריאות והמומחים החיצוניים, לפיה החלת התו הירוק עשויה לשפר את מצב התחלואה. בנוסף, הוחלט כי חשוב לתמרץ את אזרחי ישראל הלא מחוסנים שהינם בני חיסון, ולייצר בידול בין האוכלוסיות המחוסנות והלא מחוסנות בשגרת יומן".

תגיות:נתב"גנגיף הקורונהקבינט הקורונההתו הירוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה