עובדות שלא ידעתם

הידעתם היכן יש אדמה בשבעה צבעים?

איזה נהר רותח, מיהו העוף החכם ביותר, ואיזה גשר עובר מתחת למים? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

• הידעתם מהו הנהר הרותח? בלב יערות הגשם של האמזונס נמצא נהר שחום המים שלו מגיע לטמפרטורה ממוצעת של 86 מעלות צלסיוס – חום גבוה כל כך שהמים שלו מבעבעים ועולים מהם אדי חום שיכולים לבשל ביצה. בעלי חיים שנופלים אל הנהר – מתים בחום הכבד.

• הידעתם מיהו העוף הכי חכם? העורב הוא העוף שמשקל מוחו הוא הגדול ביותר ביחס לגופו. מבנה המוח שלו דומה מאוד לזה של האדם! העורבים הם אכן עופות פקחים מאוד, ויש להם כושר הסתגלות גבוה. הם גם בעלי זיכרון טוב וארוך טווח. אם אדם הזיק, חלילה, לגוזל של עורב, העורב הבוגר עשוי לזכור אותו – ואפילו לתקוף אותו לאחר זמן.

• הידעתם כיצד נוצרים סלעי בזלת? אבני הבזלת הן אבנים שנוצרו כתוצאה מהתפרצות געשית – והן למעשה לבה שהתקררה. הבזלת קשה מאוד, והיא משמשת כמילוי לסלילת כבישים, ולעיתים גם כחומר בנייה. לבזלת יש גם תכונות מגנטיות, ושדות של סלעי בזלת עשויים לשבש מצפנים.

• הידעתם מהי האונייה הגדולה ביותר שטבעה? זוהי האונייה הידועה, ה"טיטאניק". כאשר נבנתה, היא היתה הגדולה ביותר שנבנתה עד אז, והיא גם האונייה הגדולה ביותר שטבעה אי פעם. הטיטאניק טבעה כבר בהפלגת הבכורה שלה, לאחר שהתנגשה בקרחון – אף על פי שנחשבה לחסינה בפני טביעה.

• הידעתם מהם השרירים הפעילים ביותר בגופנו? אלו הם שרירי העיניים, שנעים עד 100 אלף פעמים בכל יום. זו אחת הסיבות לכך שחשוב לתת לעיניים לנוח ולישון היטב בלילה.

• הידעתם היכן יש אדמה בשבעה צבעים? באזור הכפר שמראל שבאי מאוריציוס, ישנה אדמה וולקנית בעלת גוונים מרהיבים, שהעניקו לאזור את הכינוי "שבעת הצבעים של שמראל". האדמה באזור היא סלעית ולא חולית, כך שמי הגשמים לא יוצרים בהם קורוזיה. גם המבקרים באזור אינם דורכים על האדמה ולא הורסים אותה, אלא צועדים על מסלולי עץ מוגבהים מעל האדמה, כדי לצפות בה מלמעלה.

• הידעתם איזה גשר עובר מתחת למים? הגשר ההולנדי "אקוודוקט וולוהימיר" עובר עם מי הים והסירות מעל לכביש שממשיך מתחתיו. הוא מכונה "אקוודוקט" – מוביל מים, כיוון שהמים והספינות חוצים אותו מצד לצד, בעוד הכביש ממשיך ישר.

תגיות:עובדות שלא ידעתםבזלת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה