מעניין

אוסטרליה: בור ’תמים’ מסעיר צוללנים מכל העולם, ולא תאמינו לאן הוא מוביל

מדובר בבור שאמנם נראה תמים למדי, אך סיפורי אימה נקשרו אליו במהלך 80 השנים האחרונות מאז התגלה - על ידי חקלאי מקומי, שלא הבין מדוע הסוס שלו מעד בשדה. אז התגלה כי מדובר בעצם בבולען שמוביל למערת מים ענקית

אא

בור באמצע שדה חקלאית באוסטרליה - מסעיר צוללנים מכל רחבי העולם, ולא בכדי. 

מדובר בבור שאמנם נראה תמים למדי, אך סיפורי אימה נקשרו אליו במהלך 80 השנים האחרונות מאז התגלה - על ידי חקלאי מקומי, שלא הבין מדוע הסוס שלו מעד בשדה. החקלאי שגילה אותו, לאחר שהסוס שלו נפל בשדה, לא ידע כי מדובר בבולען. בראיונות שנעשו עמו במשך השנים סיפר כי היה בטוח שמדובר בבור קטן שנפער איכשהו באדמה, וניסה בתמימותו לסתום אותו באבנים, אך ללא הצלחה. 

בעולם, לא חסרים הרפתקנים שמחפשים פעילויות אקסטרים מסוכנות. כך בעצם התפרסם הבור בשדה של אוסטרליה, עד שהגיע לצוללנים בכל העולם, ששמעו שהבור מלא במים - כי "אין לו תחתית". 

בשנת 1973 מצאו את מותם בבור המסתורי, ארבעה צוללנים שיצאו לחקור את הבור. צוללנים נוספים, שניצלו ממנו בנס, סיפרו כי כי המים בעצם מגיעים ממערה ענקית מתחת לאדמה, שכדי להגיע אליה צריכים לעבור דרך חור זעיר במבוך התת קרקעי שקידם את פניהם, מיד לאחר שירדו למטה דרך פתח הבולען. 

דוח מפורט על טביעת הצוללנים בבולען פורסם באתר בשם 'צוללני המערה' (או באנגלית: Cave Divers). ראיון עם שוטר בכיר במשטרת אוסטרליה שהיה מעורב בחקירה, סיפר כי "לא הייתה שום תקווה לחלץ אף אחד מהצוללנים שנעדרו. כמעט שמונה חודשים חלפו עד שאיתרנו את הגופה הראשונה, וגם זה היה רק במקרה", אמר השוטר, וואלאס באד. 

כל שאר הגופות נותרו במים כשהן מוסתרות ב"מעמקים הקרים והמסוכנים של הבור", לדבריו. אחרי חודשים ארוכים שבהם הוכשר צוות צוללנים משטרתיים מיוחד, הצוות ירד למעמקים והצליח במספר צלילות נפרדות לזהות את גופותיהם של שלושת הצוללנים האחרים - שניים מתוכם אחים, וכולם בשנות העשרים לחייהם.

גלן, אחיהם של שניים מהצוללנים שנספו, אמר כי הוא מאמין שהם הלכו לאיבוד וטבעו רק כאשר הסתכנו ועברו למנהרה אפלה ועמוקה, שבה קשה מאוד להתמצא ולמצוא את הדרך בחזרה החוצה. "קרני השמש לא מגיעות אליה, והכל שם חשוך", אמר גלן, שהיה שותף לחיפושים אחר שני אחיו. 

צוות החיפוש יורד מהבולען הצר אל מעבה המערה התת קרקעית:

 

 

צוללים עוד ועוד למטה:

 

הצוללנים נכנסים פנימה אל הדרך שמובילה אל המערה החשוכה

 

"זה עולם אחר לגמרי למטה. אי אפשר לראות שם כלום", אומר אחד הצוללנים שתועד בסרטון. 

 

בלוני החמצן מורדים למטה בנפרד:

 

וכך זה נראה במבט מרוחק יותר (ומה הפלא שהחקלאי התמים לא הצליח להבין על מה המהומה?)

תגיות:בורסכנהצוללנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה